Girteka, największa europejska firma z własną flotą samochodów ciężarowych, dąży do osiągnięcia pozycji lidera w sektorze logistyki dzięki implementacji i wykorzystaniu narzędzi cyfrowych.
W tym celu firma zdecydowała się przeprowadzić transformację cyfrową wewnętrznych procesów biznesowych. Skuteczne wprowadzenie zmian umożliwiła migracja na nową platformę – SAP SuccesFactors, udostępnianą przez LeverX. System SAP stanowi duże wsparcie w realizacji planów rozwojowych firmy – między innymi w zarządzaniu nową bazą transportową na terenie Polski, która ma strategiczne znaczenie dla dalszej ekspansji Girteki w Europie Zachodniej.
Uruchomiona w 2022 roku baza transportowa w podpoznańskich Sadach, jest największym obiektem tego typu w grupie i jednym z największych we współczesnej Europie. Dzięki strategicznej lokalizacji bazy, Girteka coraz aktywniej rozwija usługi transportowe skierowane do krajów zachodniej Europy. Przy zatrudnianiu zarówno pracowników serwisu, jak i pracowników administracyjnych w podpoznańskiej bazie, wdrożenie technologii SAP SF od LeverX pozwoli na pełną optymalizację potencjału samej bazy, jak i optymalizację procesów zarządzania. Rozwiązanie zostanie wdrożone w 2024 roku zarówno dla personelu administracyjnego, jak i serwisu technicznego.
Cyfrowe zarządzanie koniecznością
– Cyfrowe zarządzanie w firmie o takiej intensyfikacji wewnętrznych procesów jest koniecznością, zważywszy na skalę samej bazy, w której dziś obsługiwane jest do 4000 aut miesięcznie. SAP SuccesFactors staje się dla każdego pracownika kluczowym narzędziem, niezależnie od stanowiska. System wspiera między innymi zarządzanie danymi osobowymi, wynikami, świadczeniami, wynagrodzeniami, monitoringiem osiągnięć. Do końca 2024 roku uzyska do niego dostęp również 8000 kierowców, którzy będą między innymi mogli ukończyć z jego poziomu przydzielone e-szkolenia. Optymalne zarządzanie takimi danymi jest niezbędne dla efektywnego funkcjonowania firmy – powiedział Dzmitry Jabłoński, Managing Director LeverX Polska.
-Girteka to międzynarodowa firma, więc menadżerowie mogą mieć w zespołach pracowników z różnych stron świata. Dzięki jednolitemu systemowi szefowie zespołów mogą nie tylko w łatwy sposób monitorować proces rekrutacji, ale również na bieżąco przeglądać profile wszystkich pracowników – historie kariery, zachodzące podczas niej zmiany, cele pracowników, oceny efektywności. To również olbrzymie ułatwienie dla samych pracowników, którzy dzięki temu dostają przejrzystą i zweryfikowaną informację, a jednocześnie proces zatrudnienia i onboardingu jest szybszy i bardziej efektywny. W przypadku zatrudnienia około 100 osób tygodniowo z ponad 10 różnych krajów jest to znaczące ułatwienie – skomentowała Ekaterina Timofeeva, Kierownik ds. Wdrożenia SAP SuccessFactors w Girteka.
Wdrożenie przez LeverX SAP SuccessFactors w Girtece to istotny element skutecznej cyfrowej transformacji firmy, której celem jest zwiększenie efektywności wewnętrznych procesów biznesowych, a dzięki temu zapewnienie najlepszej jakości usług klientom i pracownikom. Owocna współpraca z Girteką to kolejny sukces w rozbudowanym portfolio LeverX, który firma będzie celebrować podczas tegorocznego 20-lecia swojej udanej działalności.