78 sklepów w 52 miastach, blisko 70 tysięcy produktów i ponad 600 usług, prawie 13 tysięcy pracowników, a także 11 lat działań społecznych i środowiskowych fundacji to 27-letni dorobek Leroy Merlin na polskim rynku.
Dokładnie 12 czerwca 1996 roku w Piasecznie pod Warszawą został otwarty pierwszy sklep Leroy Merlin Polska.
Leroy Merlin Polska w liczbach
- Sieć sprzedaży to 78 sklepów stacjonarnych w 52 polskich miastach, w tym 6 gigamarketów, oraz dynamicznie rozwijający się sklep internetowy www.leroymerlin.pl.
- W ofercie sklepów Leroy Merlin znajduje się 68 tysięcy produktów budowlanych, remontowych i dekoracyjnych, w tym rozwiązania ekologiczne.
- Szeroki zakres ponad 600 usług niezbędnych podczas urządzania domu, mieszkania lub ogrodu.
- Sklepy Leroy Merlin Polska odwiedza rocznie ponad 40 milionów klientów indywidualnych i biznesowych.
- Sieć współpracuje z blisko 900 polskimi producentami.
- W firmie pracuje prawie 13 000 pracowników zatrudnionych w sklepach, magazynie, hubach i centrali.
- 11 lat działalności Fundacji Leroy Merlin i realizacja ponad 650 projektów grantowych rocznie, dzięki aktywności pracowników-wolontariuszy.
– 27 lat Leroy Merlin w Polsce to niezwykły jubileusz, który skłania do refleksji ale też otwiera ciekawe perspektywy rozwoju na kolejne lata. Jestem dumny, że mogę tworzyć tę firmę razem z 13 tys. wyjątkowych i zaangażowanych ludzi – naszych pracowników – dla ludzi – naszych klientów. Pamiętam jak w 1996 roku otwieraliśmy pierwszy sklep w Piasecznie, pamiętam pierwszego klienta, a także wyjątkową atmosferę, moc współdziałania i niezwykły zapał do pracy i rozwoju firmy. Ta pozytywna energia, współpraca i otwartość na poszukiwanie nowych rozwiązań są cały czas w nas – od ponad ćwierć wieku. I budujące jest to, że mimo trudności po drodze, zawsze wychodziliśmy wzmocnieni, bo bez wątpienia naszą siłą są ludzie, ich proaktywna postawa i możliwość wpływu na swój rozwój. Bo chcę podkreślić, że prawie 90 proc. pracowników Leroy Merlin Polska jest akcjonariuszami przedsiębiorstwa i każdy z nich ma poczucie, że pracuje “na swoim”. Akcjonariat pracowniczy to bardzo dobra forma budowania zaangażowania pracowników ale też doskonała forma gromadzenia kapitału na przyszłość – podkreśla Krzysztof Kordulewski, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska, który pracuje w firmie od początku i otwierał pierwszy polski sklep w Piasecznie pod Warszawą.
Leroy Merlin Polska wyznacza trendy na rynku
W ciągu 27 lat na rynku budowlano-dekoracyjnym i handlu detalicznego wiele się zmieniło – m.in. od ewolucji potrzeb i postaw klientów, przez rozwój cyfrowych technologii po automatyzację procesów sprzedażowych i integrację kanałów sprzedaży. To także czas wprowadzenia wielu nowoczesnych narzędzi i innowacyjnych rozwiązań, które dziś ułatwiają zakupy klientom i usprawniają ich obsługę.
Dla Leroy Merlin Polska 27 lat to okres dynamicznego rozwoju biznesowego. Od ponad ćwierć wieku firma wdraża wiele kompleksowych udogodnień i wyznacza trendy dla całej branży DIY (Do it yourself), zarówno w podejściu do biznesu, jak i rozwiązaniach proklienckich. Poniżej wybrane przykłady.
- W 2009 roku uruchomienie programu lojalnościowego dla klientów indywidualnych, a w 2010 dla prowadzących firmę – obecnie jest zarejestrowanych 3 miliony kont w Klubie DOM i Klubie PRO.
- W 2011 roku wprowadzenie kas samoobsługowych w sklepach.
- Od 2015 roku dostęp do usług projektowania kuchni i łazienek w specjalnych strefach inspiracji.
- Od 2016 roku możliwość wejścia do sklepów z czworonogiem.
- Od 2017 roku udostępnienie każdemu pracownikowi służbowego smartfonu z dostępem m.in. do aplikacji sprzedażowych i poprawiających współpracę.
- W 2021 roku oddanie do użytku pierwszych szybkomatów przy 10 sklepach, obecnie jest ich już 77.
- W 2022 roku wprowadzenie kompleksowego rozwiązania dla wykonawców i klientów, którzy korzystają z tzw. preferencyjnej stawki zakupowej VAT 8 proc., co jest możliwe w przypadku połączenia zakupu produktu z montażem.
- W 2023 roku rozszerzenie oferty o meble na wymiar (biurowe, pokojowe, łazienkowe) we współpracy z firmą Meble.pl S.A.
– Niezmiennie od 27 lat wspieramy naszych klientów na każdym etapie prac związanych z budową, remontem czy odświeżaniem domu – od inspiracji, przez doradztwo i projektowanie po specjalistyczne usługi. Ciągle się rozwijamy, dopasowywujemy do zmieniającego się rynku i potrzeb kupujących, stawiamy na kompleksowość, dostępność ale także fachowe doradztwo. To nas wyróżnia na rynku DIY i motywuje do ciągłego dbania o satysfakcję i pozytywne doświadczenia naszych klientów – podsumowuje Krzysztof Kordulewski dyrektor generalny Leroy Merlin Polska.
Fundacja Leroy Merlin
W 27-letniej historii Leroy Merlin Polska, działalność biznesowa, oferowanie produktów i usług do realizacji potrzeb domu i ogrodu to nie wszystko. Dzięki aktywności pracowników i ich prospołecznemu zaangażowaniu, w 2012 roku powstała Fundacja Leroy Merlin. To najdłużej i najaktywniej działająca fundacja na rynku DIY. Jej misją jest wspieranie społecznych inicjatyw pracowniczych przez realizację grantów.
– Fundacja Leroy Merlin jest oddolną inicjatywą naszych pracowników, którzy od 11 lat są jej aktywnymi wolontariuszami. Przez ponad dekadę ponad 5,3 tysiąca osób zatrudnionych w sklepach i centrali poświęciło swój prywatny czas, aby działać na rzecz najbardziej potrzebujących. Od początku istnienia fundacji nasi wolontariusze wykonali ponad 650 remontów w domach dziecka, szkołach, przedszkolach, szpitalach, świetlicach terapeutycznych i wielu innych miejscach w całej Polsce. A dodatkowo w ramach Funduszu Solidarnościowego, naszego największego projektu pomocowego, podpisaliśmy umowy grantowe na kwotę ponad 25 milionów złotych, dzięki czemu zapewniliśmy już schronienie ok. 1500 osobom z Ukrainy, a po zakończeniu wojny miejsca te służyć będą polskim rodzinom. Wolontariusze Leroy Merlin dziękuję za wasze otwarte zielone serca i wielkie dobro jakim się dzielicie! – podkreśla Agnieszka Bolek, prezes Fundacji Leroy Merlin
Oprócz działań w ramach fundacji, pracownicy sklepów Leroy Merlin w całej Polsce biorą udział w innych inicjatywach we współpracy ze społecznościami lokalnymi, jak np. zbiórki krwi czy darów dla potrzebujących, akcje dla schroniskowych zwierząt, sadzenie drzew czy sprzątanie terenów zielonych.
Aktywność na rzecz społeczeństwa i ochrony środowiska to część tożsamości i kultury organizacyjnej Leroy Merlin Polska, która bazuje na dzieleniu się. Od kilku lat firma realizuje liczne inicjatywy ekologiczne, poniżej kilka przykładów.
- Sieć zobowiązała się do posadzenia ponad 250 hektarów lasów w całej Polsce, aby zrekompensować tereny wykorzystane pod budowę sklepów, parkingów i innej infrastruktury firmy. Dodatkowo prowadzone są nasadzenia przy sklepach oraz na parkingach.
- W ramach projektu „Leroy Merlin przyjacielem pszczół” zostały założone pasieki – obecnie przy 14 sklepach ustawione są 74 ule. Jest to inicjatywa o charakterze nie tylko ekologicznym, ale także edukacyjnym – prowadzone są warsztaty dla dzieci, klientów lub współpracowników.
- W kilku lokalizacjach zostały posiane łąki kwietne, które wspierają bioróżnorodność wokół sklepów.
- We wszystkich sklepach, magazynie, hubach i biurach w centrali został wprowadzony kompleksowy plan oszczędzania energii, który ma pomóc zmniejszyć zużycie mediów, np. poprzez wyłączanie na noc oświetlenia wokół placówek i na parkingach.
- Część sklepów korzysta z paneli fotowoltaicznych, które produkują energię ze słońca, co zmniejsza zużycie energii sprzedawanej przez sieciowych dostawców.
- Firma pracuje nad ograniczeniem emisji CO2 związanej z produkcją i transportem produktów do sklepów, aby były bardziej przyjazne środowisku.