Wojas, właściciel polskiej marki obuwniczej, miał w kwietniu 2023 roku 27,8 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek o 2,9 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w kwietniu 2022 roku – podała spółka w komunikacie.
W okresie styczeń – kwiecień 2023 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła 103,8 mln. zł i była wyższa o 24 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Sprzedaż detaliczna rośnie
Natomiast skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej Wojasa w kwietniu 2023 roku wyniosły ponad 24 mln zł. To wzrost rok do roku o 8,8 proc.
Narastająco, w okresie styczeń – kwiecień 2023 skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 76,70 mln. zł i były wyższe o 19,2 proc.od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Wojas S.A. to jeden z największych producentów obuwia skórzanego w Polsce, z wielopokoleniową, szewską tradycją. Od ponad 30 lat produkuje i sprzedaje obuwie męskie, damskie, młodzieżowe oraz specjalistyczne z zachowaniem tradycyjnych, rzemieślniczych technik produkcji. Oferta obejmuje również galanterię skórzaną oraz akcesoria i środki do pielęgnacji obuwia. Od lat marka kojarzona jest z trwałością, wysoką jakością i modnym designem.
Na koniec roku 2022 Wojas posiadał samodzielnie i poprzez jednostki zależne 149 własnych sklepów, z tego 141 w kraju, 3 na Słowacji, 2 w Czechach i 3 na Białorusi.