Woolworth to niemiecka sieć dyskontów i domów towarowych, która od maja będzie obecna w Polsce. Pierwszy sklep pod szyldem Woolworth zostanie otwarty w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. – Planujemy na koniec 2023 r. otworzyć łącznie ok. 10 sklepów w Polsce. W kolejnych latach będziemy zwiększać roczny wzrost, aby osiągnąć nasz cel ekspansji – powiedziała portalowi ISBnews, Diana Schönfeld, Corporate Communications Woolworth.
– Nasz koncept sklepów detalicznych opiera się na różnych powierzchniach i różnych lokalizacjach. Wynajmujemy zatem powierzchnie handlowe od 800 do 1200 mkw. i możemy prowadzić sklepy w dużych miastach lub w mniejszych miejscowościach. Nasze sklepy będą otwierane w galeriach handlowych lub centrach miast i będą to zarówno galerie, jak również sklepy wolnostojące – dodała Diana Schönfeld.
Woolworth w maju rozpocznie ekspansję w Polsce
Woolworth to sieć dyskontów i domów towarowych, która działa w obecnej postaci od 2010 roku. Obecnie liczy ponad 570 sklepów zlokalizowanych w niemieckich centrach miast i centrach handlowych. Ekspansja sieci niebawem obejmie także Polskę. Pierwszy sklep pod szyldem Woolworth zostanie otwarty 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. Kolejne otwarcia sklepów zaplanowano na 12 maja, Poznań, Al. Solidarności 47 oraz 26 maja, Warszawa, ul. Połczyńska 4 (CH Fort Wola).
Zarządzający marką Woolworth w perspektywie średnioterminowej chcą w Europie stworzyć sieć 5 tys. domów i punktów handlowych. Na polski rynek ma przypaść znaczna część z tego ambitnego planu, czyli 1000 sklepów.
– Polska jest dużym krajem, liczącym około 40 mln mieszkańców. Jej rozwój w UE jest wzorcowy. Rośnie potęga gospodarcza, a bezrobocie jest niskie. Polska ma duży potencjał jako miejsce do prowadzenia działalności gospodarczej, zwłaszcza w sektorze handlu detalicznego, a Woolworth chciałby w przyszłości kontrybuować do tych sukcesów gospodarczych – podkreśla Schönfeld.
Woolworth w swoim asortymencie ma różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Od tekstyliów i odzieży dla całej rodziny, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy. Wolumen produktowy wynosi w przypadku sieci średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep, co czyni ją liderem pod względem szerokości oferty.