Koncern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton osiągnął w I kwartale bieżącego roku przychody w wysokości 21 miliardów euro. Oznacza to wzrost o 17 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. Organiczny wzrost przychodów wyniósł 17 proc..
Koncern poinformował, że sprzedaż w pierwszym kwartale w Azji, z wyłączeniem Japonii, wzrosła o 14 proc. rok do roku, co stanowi „znaczące odbicie”. To oczywiście głównie zasługa wyników osiągniętych na rynku chińskim, gdzie złagodzono restrykcje związane z pandemią koronawirusa.
W Europie i Japonii sprzedaż w pierwszym kwartale rosła jeszcze szybciej, odpowiednio o 24 proc. i 34 proc.. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła o 8 procent.
Wzrosty we wszystkich segmentach
W badanym okresie, w segmencie Wines & Spirits, Grupa odnotowała wzrost przychodów na poziomie 3 proc. Organiczny wzrost wyniósł po 3 miesiącach również 3 proc. Jeżeli chodzi o segment Fashion & Leather Goods, to Grupa LVMH odnotowała wzrost przychodów o 18 proc. rok do roku. Wzrost organiczny wyniósł 18 proc.
Z kolei w segmencie Perfumes & Cosmetics firma odnotowała organiczny wzrost przychodów o 11 proc. (10 proc. w ujęciu organicznym).. W przypadkuu segmentu Watches & Jewelry Grupa osiągnęła organiczny wzrost przychodów o 11 proc.
Na pozostałej działalności, czyli m.in. obrotach osiągniętych przez sieć Sephora, LVHM wzrósł o 30 proc. (28 proc. w ujęciu organicznym).
Jeden koncern, wiele marek
Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. Spółka zatrudnia ok. 65 tys. osób i prowadzi ok. 2,4 tys. sklepów różnych marek.
W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.