Do najważniejszych dokonań w Grupie Kapitałowej Monnari Trada S.A., które miały miejsce w I półroczu 2022 r. należą: osiągnięcie poziomu przychodów z okresu sprzed pandemii; wzrost marży brutto o 4,8 p.proc. oraz wygenerowanie zysku na poziomie operacyjnym oraz zysku netto – podała Grupa.
W okresie I półrocza 2022 r. Grupa Kapitałowa Monnari Trade powróciła do przychodów generowanych przed pandemią, wyniosły one 128 754 tys. zł vs 91 743 tys. zł, co stanowi wzrost o 40,3 proc.
Z danych Głównego urzędu Statystycznego wynika, iż zwiększył się udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży, obuwia do 21,7 proc. z 18,6 proc. w ub.r. W przypadku Grupy Kapitałowej w I półroczu 2022 r. sprzedaż online stanowi 18,7 proc. całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia. Sprzedaż detaliczna to ok. 76,1 proc. ogółu przychodów w I półroczu 2022 r. Pozostałe przychody wyniosły odpowiednio: sprzedaż internetowa ok. 18,3 proc., sprzedaż hurtowa i materiały ok. 3,4 proc., sprzedaż usług, w tym najem posiadanych nieruchomości ok. 2,2 proc.. Spółka działa w ramach jednego segmentu geograficznego, którym jest terytorium Polski. Sprzedaż eksportowa jest marginalna, poniżej 0,1 proc. całości przychodów.
Zysk operacyjny i zysk netto
I półrocze 2022 r. Grupa Kapitałowa zakończyła zyskiem na poziomie operacyjnym w wysokości 11 754 tys. zł vs. strata w I półroczu 2021 w wysokości (-) 339 tys. zł, Na poziomie wyniku netto, Grupa Kapitałowa również wygenerowała zysk w wysokości 45 585 tys. zł w porównaniu do zysku na poziomie 3 847 tys. zł w I półroczu 2021 r. Na pozytywny wynik netto w sposób znaczący wpłynął zysk ze sprzedaży części nieruchomości położonej w Łodzi „Ogrody Geyera.
Sieć salonów Grupy Kapitałowej w centrach handlowych
Na koniec czerwca 2022 r. sprzedaż towarów odbywała się w 204 lokalach handlowych wraz ze sklepem internetowym o powierzchni 47 tys. mkw. (w porównaniu do 201 salonów o powierzchni 42,5 tys. mkw. na koniec 2021 r.).
Salony sprzedaży (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie. Wystrój i wyposażenie salonów utrzymane są w jednakowej dla całej sieci kolorystyce i stylistyce, nawiązującej do biało-czarno-czerwonego logo Monnari. Ich powierzchnia, obejmująca od 70 do 559 kw.