Obecność na polskim rynku od 10 lat, prawie 80 sklepów stacjonarnych na terenie całego kraju, plany otwierania kolejnych 100 w najbliższych latach, +46 proc. wzrost transakcji rok do roku – to tylko kilka liczb, przedstawiających działalność sieci Maxi Zoo w Polsce.
To stawia firmę na pozycji niekwestionowanego lidera na rynku sklepów dla zwierząt. Kolejne plany, ambitne cele i wizje rozwoju pokazują, że umiejętne przywództwo i zarządzanie, dobór pracowników oraz niegasnąca pasja i zaangażowanie to absolutnie niezbędne i podstawowe elementy do tego, by marzyć o ekspansji marki i skutecznie ją wdrażać. Co jeszcze napędza Maxi Zoo do nieustannego rozwoju?
Zgodnie z potrzebami
Sieć Maxi Zoo to nie tylko specjalistyczne sklepy z szerokim wyborem produktów dla naszych pupili. To przede wszystkim łącznik między tymi dwoma światami. Odpowiada on na odwieczną potrzebę ludzi do obcowania ze zwierzętami. „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu, i to jest to, co nas łączy”- zgodnie z tą filozofią organizacja kontynuuje swoją działalność, pamiętając o zaspakajaniu potrzeb zarówno zwierząt, jak i ich opiekunów. To oni każdego dnia dbają i troszczą się o swych podopiecznych, starając się zapewnić im wszystko, co najlepsze i idealnie dopasowane. Gama produktowa, jaką można znaleźć w sklepach Maxi Zoo to odpowiadanie właśnie na dążenie do komfortu i szczęścia naszych zwierząt, które jednocześnie uszczęśliwia ich opiekunów.
Dzisiejszy świat rozwija się w bardzo szybkim tempie, a rynek produktów dla zwierząt dotrzymuje mu kroku. Jest to związane z chęcią przebywania z naszymi pupilami, a tym samym z ich rosnącą humanizacją. Jako troskliwi i coraz bardziej świadomi opiekunowie zwierząt, zaczęliśmy poszukiwać produktów nie tylko pierwszej potrzeby, ale również takich, które mają przynieść im po prostu radość i wygodę. Maxi Zoo widzi te zmiany i możliwie szybko na nie reaguje, zmieniając i dostosowując ofertę w sklepach tak, by odpowiadała na potrzeby zarówno klientów i ich pupili.
E-com, aplikacja i nie tylko – szybko i wygodnie
Strategia ekspansji Maxi Zoo zakłada, że klient powinien mieć możliwość wyboru jak i gdzie będzie chciał poznać, porównać i dokonać zakupów konkretnych produktów. W tym celu firma postawiła na omnikanałową obecność w sieci sprzedaży – stacjonarną i online. Ta ostatnia zadebiutowała w 2019 roku jako sklep internetowy. Do tej pory zrealizowanych zostało ok. 600 tysięcy zamówień.
– Nasze analizy, obserwacje i badania wyraźnie pokazywały, że e-commerce to filar, którego brakuje w ofercie firmy. Dlatego zdecydowaliśmy o otworzeniu sklepu internetowego, w którym w dowolnym momencie każdy będzie mógł znaleźć to, czego potrzebuje dla swojego pupila, ważnego członka rodziny. Przejrzyste i intuicyjne przeglądanie oferty, szeroki wybór, a także ciekawe promocje pozwalają nam zaproponować klientom dokładnie to, czego potrzebują w procesie zakupowym. Kolejnym krokiem w rozwoju cyfryzacji naszej organizacji było uruchomienie aplikacji, która zapewni nam jeszcze bliższą relację z każdym klientem. Klienci otrzymują specjalne kupony do wykorzystania w sklepach stacjonarnych i online, oraz do końca czerwca 2023 r. po aktywowaniu kuponu „Friends” do każdego zakupu dodatkowe 5% rabatu. Innym narzędziem jest opcja sprawdzania dostępności produktu w wybranym przez klienta sklepie stacjonarnym. Wszelkie nowoczesne rozwiązania retailowe, które mają pomóc klientowi szybciej, sprawnej i łatwiej dokonać wyboru produktów i sfinalizować zakup będziemy wdrażać w najbliższym czasie. Te działania są wynikiem umiejętnego łączenia naszej wiedzy biznesowej ze znajomością aktualnych potrzeb i trendów rynkowych – tłumaczy Anna Engel, Marketing Manager Maxi Zoo Polska.
Sklepy stacjonarne – zawsze blisko naszych konsumentów
Pierwszy sklep Maxi Zoo w Polsce otworzył się w październiku 2012 roku. Obecnie jest już prawie 80 placówek w całym kraju, a do końca 2022 roku otworzy się ich jeszcze 10, umacniając obecność marki we wszystkich najważniejszych miastach i mniejszych miejscowościach w Polsce. Jakość i ceny oferowanego w sklepach asortymentu, ale także szeroki wybór ponad 8 tys. produktów w każdym z nich zapewniają klientom dostęp do całej palety niezbędnych towarów. Wyróżnikiem Maxi Zoo, za który szczególnie cenią go odwiedzający sklepy jest profesjonalna i zawsze chętna do pomocy obsługa. Wszyscy doradcy klienta przechodzą szereg szkoleń, które umożliwiają im nieustanne poszerzanie eksperckiej wiedzy, z którą następnie mogą dzielić się z klientami. Buduje to lojalność, która w dalszej kolejności przekłada się na rozpoznawalność marki, identyfikowanej jako godna zaufania.
Lokalizacja sklepów Maxi Zoo również ma duże znaczenie – zdecydowana większość z nich (ok. 80%) znajduje się w parkach handlowych, a pozostałe w galeriach. Wprowadzane są też mniejsze formaty sklepów, zlokalizowane np. przy dużych osiedlach mieszkaniowych. To szczególnie ważne, by lokalizacja umożliwiała odwiedziny w placówce nawet bez wcześniejszego planowania, np. podczas spaceru z psem, powrotu do domu czy lokalnych zakupów. Klienci Maxi Zoo nie muszą obawiać się jeśli będą wraz ze swoim zwierzęciem, ponieważ do każdego sklepu można wejść z pupilem, a sieć aktywnie do tego zachęca.
Sieć, która ma wizje i misje
Dokładnie określona i konsekwentnie wdrażana strategia rozwoju firmy, duży wybór asortymentu w sklepach oraz profesjonalizm i wiedza pracowników tworzą trzon, na którym opiera się bieżąca działalność, ale także dalsze plany i pomysły Maxi Zoo Polska. Wizja tego, jak ma funkcjonować organizacja ułatwia podejmowanie kolejnych działań, które wpisują się w ogólną koncepcję pracy. Firma nie ustaje w motywowaniu i docenianiu swoich pracowników, co pozwala na stworzenie silnego zespołu, budującego wartość marki.
Ponadto, oprócz bieżącej działalności handlowej i marketingowej, Maxi Zoo bierze udział w akcjach charytatywnych, które za cel stawiają sobie przede wszystkim pomoc zwierzętom. Sztandarowym przykładem takiej aktywności jest autorska akcja „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”, w ramach której przez 5 lat wspierano psy Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego poprzez sprzedaż bransoletek przyjaźni, z których dochód jest przekazywany na edukowanie psich ratowników, potrzebny sprzęt, a także na szkolenie czworonogów, które w przyszłości zasilą szeregi GOPR.