Paradoksalnie kołem zamachowym okazała się pandemia COVID-19, która spopularyzowała zakupy internetowe i przyspieszyła rozwój tego kanału sprzedaży o kilka lat. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”, przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, na początku pandemii klienci e-sklepów ograniczali wydatki na przyjemności. Teraz to się zmieniło i nastąpiło przewartościowanie nawyków konsumenckich – pisze w komentarzu dla Omnichannelnews.pl Jakub Kwiatkowski, wiceprezes zarządu Gomez.
Jesteśmy świadkami znacznego rozwoju platform sprzedażowych, a do handlu internetowego wprowadzono wiele udogodnień i rozwiązań, których dotychczas nie było – to m.in.: odroczone płatności, szybkie dostawy do innych krajów czy też mechanizmy rekomendacji produktów.
Klienci kształtują rynkowe realia
Z perspektywy oczekiwań konsumentów – którzy de facto kształtują rynkowe realia – na atrakcyjności zyskują te platformy sprzedażowe, które w jednym miejscu oferują szeroki wybór produktów. GOMEZ dociera do klienta premium i dlatego z naszej perspektywy kluczowe jest stałe doskonalenie jakości obsługi na 12 rynkach, na których prowadzimy sprzedaż oraz formy prezentacji oferty produktowej. Mocno rozwijamy kompetencje naszych stylistów. Z ich rekomendacji, opartych o najnowsze trendy, klienci mogą korzystać tak jak lubią – nie tylko w salonach stacjonarnych marki, ale i online oraz w naszej aplikacji mobilnej. W najbliższym czasie sprzedaż online w jeszcze większym stopniu będzie odbywać się właśnie z udziałem urządzeń mobilnych. Z zestawienia „E-commerce w Polsce 2021” autorstwa Gemius Polska wynika, że 77 proc. polskich internautów regularnie robi zakupy online, a 76 proc. z nich wykorzystuje do tego urządzenia mobilne. M-commerce to kolejny trend, który zyskuje na znaczeniu.
Autorem komentarza jest Jakub Kwiatkowski, wiceprezes zarządu Gomez.