W Galerii Rumia skrupulatnie realizowana jest strategia nakreślona przez nowego właściciela – firmę GT, która powstała w wyniku współpracy spółek PKB Inwest Budowa oraz Master Development Poland.
Nowy właściciel postawił na całkowitą metamorfozę obiektu, zaczynając od zmian architektonicznych – unowocześnienia i odświeżenia wnętrza Galerii, poprzez nową identyfikację wizualną, na zmianach w strukturze najemców kończąc. Wszystkie procesy przebiegają zgodnie z wyznaczonym harmonogram, a mieszkańcy Rumi już teraz mogą korzystać z rozszerzonej i ciągle powiększającej się oferty Galerii Rumia.
Nowe umowy najmu
Już na początku roku udało się przedłużyć umowy najmu z Biedronką i drogerią Rossmann. Szczególnie istotna jest pierwsza umowa z dyskontem spożywczym, którą udało się podpisać na okres aż 15 lat. W styczniu oferta dla klientów Galerii Rumia została powiększona także o salon największej w Polsce sieci depilacji trwałej – DepilConcept. Salony DepilConcept to sieć nowoczesnych gabinetów kosmetycznych specjalizujących się w depilacji, fotodepilacji i fototerapii wykonywanej metodą światła pulsującego IPL.
W marcu 2022 roku właściciele zapowiedzieli kolejne umowy ze znaczącymi na rynku markami. Zgodnie z zapowiedziami już pod koniec kwietnia w Galerii Rumia otworzył się jeden z największych w województwie pomorskim sklepów odzieżowych modowej marki Sinsay. Dwupiętrowy salon zajął powierzchnię ponad 1700 mkw.

12 maja 2022 roku do grona najemców Galerii dołączył Action – jedna z najszybciej rozwijających się w Europie sieci dyskontów niespożywczych, oferująca Klientom szeroki, często zmieniający się asortyment produktów codziennego użytku. Warto zaznaczyć, że Action Rumia to pierwszy sklep tej marki w całym powiecie wejherowskim.
Jedną z ostatnich zmian jaką mogli zaobserwować klienci Galerii Rumia jest otwarty 22 czerwca 2022 roku sklep marki House w nowej odsłonie. Salon został powiększony o ponad 200m2 i znalazł się w nowej lokalizacji na poziomie „0” tuż przy wejściu głównym do Galerii. Sklep zaaranżowany został zgodnie z najnowszym konceptem marki House i dzięki większej powierzchni, klienci znajdą w nim jeszcze więcej najnowszych trendów modowych.
Działania wspierające odwiedzalność
Podsumowując pierwszą połowę 2022 roku nie można zapomnieć także o działaniach marketingowych i eventowych wspierających rozwój oferty obiektu i trwające cały czas zmiany architektoniczne. Zgodnie ze strategią mającą na celu budowanie i zacieśnianie relacji z lokalną społecznością, przeprowadzono w Galerii Rumia szereg akcji cieszących się dużym zainteresowaniem ze strony Klientów. Na szczególną uwagę zasługuje akcja zorganizowana z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, zwracająca uwagę klientów na problemy klimatyczne, czy też czerwcowy Rajd Rowerowy z Galerią Rumia pod patronatem Urzędu Miasta, gdzie zwrócono uwagę na promocję ruchu i zdrowego stylu życia. W pierwszej połowie roku nie zabrakło także akcji pro sprzedażowych, wspierających nowo otwartych najemców.
Jak widać na powyższych przykładach metamorfoza Galerii Rumia odbywa się zgodnie z założoną strategią, a to dopiero jeden z początkowych etapów zmian zapowiedzianych przez właściciela.
Galeria Rumia to nowoczesny obiekt w samym sercu miasta Rumia, zlokalizowany w dobrze skomunikowanym miejscu – dogodnym zarówno dla podróżujących samochodem, jak i komunikacją miejską. Powierzchnia najmu to ponad 16 800 mkw. Do dyspozycji klientów jest przestronny, zadaszony parking, który pomieści 460 samochodów. Na trzech poziomach znajduje się 90 lokali, przeznaczonych na sklepy oraz punkty usługowe. Wśród głównych najemców znajdziemy m.in.: Biedronkę, Sinasay, Action, Cropp, House, Monnari, KIK, Pepco, Empik, NEONET, klub fitness Calypso, multipleks kinowy Multikino czy drogerię Rossmann.