Już dziś ALDI w Polsce posiada ponad 60 proc. niepakowanych owoców i warzyw w marce własnej. Sieć wyeliminowała także wytłoczki z tworzywa sztucznego oraz tacki z czarnym, niewykrywalnym pigmentem. W kwietniu bieżącego roku ALDI wdrożyło nowy model papierowych toreb zakupowych – w 100 proc. nadających się do recyklingu. Od czerwca zaś klienci znajdą w sklepach ALDI specjalne woreczki wielokrotnego użytku dla owoców i warzyw.
ALDI wnosi pozytywny wkład w rozwój bardziej zrównoważonych opakowań i tworzenie funkcjonalnej gospodarki obiegu zamkniętego. Zgodnie z przyjętymi międzynarodowymi celami, do 2025 roku 40 proc. owoców i warzyw, w każdym kraju z Grupy ALDI Nord, ma być sprzedawanych bez opakowań. Polska jest pierwszym z nich, który osiągnął ten cel już dziś, oferując klientom aż 60 proc. niepakowanych warzyw i owoców. Dla tych produktów, które wymagają opakowania, używane są opakowania z materiałów przyjaznych dla środowiska. To jednak nie wszystkie zmiany wprowadzone przez ALDI w Polsce. W ostatnich miesiącach w sieci pojawił się nowy model papierowych toreb zakupowych – w 100 proc. nadających się do recyklingu, wykonanych z niebielonego chlorem papieru FSC pokrytego wodorozcieńczalną farbą ekologiczną, wprowadzone zostały także do obrotu specjalne woreczki wielokrotnego użytku, wykorzystywane dla owoców i warzyw.
– Dla naszej organizacji Zero Waste to holistyczna filozofia związana z wieloma aspektami funkcjonowania przedsiębiorstwa. To przede wszystkim skuteczne działania, dlatego nie spoczywamy na laurach i wciąż dążymy do osiągania kolejnych celów – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik ds. Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI w Polsce.
Polityka zrównoważonego rozwoju
Sieć deklaruje, że do końca 2025 roku 100 proc. opakowań marek własnych ALDI będzie nadawać się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. 30 proc. zawartości plastikowych opakowań marek własnych będą stanowiły surowce wtórne (wartość uśredniona i minimalna). W tym czasie o 15 proc. zostanie także zmniejszona całkowita waga wszystkich materiałów opakowaniowych w marce własnej (bazując na roku 2020 w odniesieniu do sprzedaży), a o 20 proc. zmniejszona będzie ilość pierwotnego plastiku (wytwarzanego z ropy naftowej) w opakowaniach marek własnych.
Dyskonter konsekwentnie umacnia politykę zrównoważonego rozwoju. Warto przypomnieć, że ALDI Polska jest jedyną siecią handlową, która od lat regularnie oferuje polskim konsumentom produkty z bawełny z certyfikatem Fairtrade. W samym 2021 roku w sklepach ALDI w Polsce sprzedało się 9 425 kg. takiej bawełny, co stanowi wzrost o 91 proc.. Dzięki tym zakupom rolnicy i pracownicy z krajów globalnego Południa, od których kupowane są surowce, otrzymali w 2021 roku łącznie 216 901 zł w postaci premii Fairtrade.