Firma TXM, zarządzająca siecią odzieżowych sklepów dyskontowych, w pierwszym kwartale 2022 roku osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 23,9 mln zł, a to oznacza spadek o 13 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku. Ponadto w maju br. TXM zakończył działalności sklepu internetowego www.txm.pl jako kanału sprzedażowego – informuje spółka w raporcie kwartalnym.
Przypomnijmy, 30 kwietnia br. Zarząd TXM złożył wniosek o upadłość spółki. Podstawowymi czynnikami leżącymi u podstawy decyzji zarządu były osiągane wyniki finansowe oraz sytuacja płynnościowa, zdeterminowane w trakcie ostatnich dwóch lat przez negatywny wpływ pandemii COVID-19, a jednocześnie brak wsparcia państwa dla TXM jako podmiotu bezdyskusyjnie dotkniętego skutkami pandemii.
Trudny czas dla sieci TXM
W komunikacie spółki czytamy, że w pierwszym kwartale przychody ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych TXM zmniejszyły się o 10 proc. osiągając poziom 22 mln zł, natomiast sprzedaż w sklepie internetowym wyniosła 1,47 mln zł, tym samym zmniejszyła się o 34 proc.
Co ważne, podanym okresie spółka TXM zmniejszyła stacjonarną sieć o 48 sklepów w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Powierzchnia sprzedażowa skurczyła się 12,7 tys. mkw.
Sklepy TXM zlokalizowane są zarówno w miastach do 50 tys. mieszkańców jak i dużych aglomeracjach na terenie Polski. Na koniec marca br. sieć mogła zaprosić klientów do 170 sklepów stacjonarnych, a także do sklepu on-line www.txm.pl. Średnia powierzchnia pojedynczej lokalizacji wyniosła 229 mkw.