Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki Wittchen S.A. w całym 2021 roku wyniosły 276,6 mln zł, co oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2020 – informuje spółka w komunikacie.
Zysk z dzielności operacyjnej spółki Wittchen w 2021 roku wzrósł o 190 proc. do 53,3 mln zł w porównaniu do roku ubiegłego. Natomiast zysk brutto ze sprzedaży grupy zwiększył się w ubiegłym roku o 40 proc. do 172,8 mln zł, a marża brutto na sprzedaży wzrosła o 3,8 p.p do 62,5 proc. (PAP Biznes)
Firma Wittchen powstała w 1990 roku
Spółka Wittchen S.A. jest producentem i sprzedawcą luksusowych dodatków oraz akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Firmę w 1990 roku złożył Jędrzej Rafał Wittchen, który zarządza nią wraz z żoną Moniką.
Stacjonarna sieć sprzedaży spółki obejmuje 117 salonów (99 Wittchen i 18 Wittchen Travel) W Polsce, Czechach i na Ukrainie.. Spółka prowadzi serwis internetowy w responsywnej odsłonie (RWD). Grupa prowadzi także działalność zagraniczną poprzez własne strony internetowe na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), czeskim (www.wittchen.cz), niemieckim (www.wittchenshop.de), rosyjskim (www.wittchen.ru) oraz węgierskim, jak również poprzez platformy sprzedażowe. W okresach zamknięcia centrów handlowych, głównym źródłem przychodów spółki były prowadzone sklepy internetowe w Polsce i za granicą, oraz platformy typu marketplace.