Francuski koncern LVMH, największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych, notuje dynamiczny wzrost sprzedaży. Motorem napędzającym dobre wyniki są przede wszystkim marki Louis Vuitton i Dior. Największy popyt na dobra luksusowe widać w Azji i USA.
W ubiegłym roku koncern LVMH odnotował przychody w wysokości 64,2 mld euro, co oznacza wzrost o 44 proc. rok do roku i wzrost o 20 proc. w porównaniu z 2019 r.
– W 2021 roku LVMH odnotowało, pomimo trwającej wciąż pandemii, nadzwyczajne wyniki. Wchodzimy w nowy rok pełni nadziei, choć sytuacja zdrowotna na świecie wciąż jest niepewna – skomentował wyniki Bernard Jean Étienne Arnault, prezes i współwłaściciel koncernu LVMH.
LVMH: wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach
Wzrost przychodów organicznych wyniósł 36 proc. w porównaniu do 2020 roku i 14 proc. w porównaniu do 2019 roku. Dużym zainteresowaniem wśród bogatych klientów cieszyły się zwłaszcza marki oferujące luksusową odzież i biżuterię.
Tylko w IV, świątecznym, kwartale przychody LVMH wyniosły ponad 20 mld euro. Największe przychody zapewniły dwie francuskie marki wchodzące w skład koncernu, czyli Louis Vuitton i Dior. Segment modowy stanowi główne źródło dochodów LVMH. Sprzedaż w tym segmencie wzrosła aż o 28 proc. w ujęciu like-for-like. Rynkowi analitycy spodziewali się wzrostów na poziomie 16 proc.
Co warte podkreślenia, LVMH odnotowało dwucyfrowy wzrost przychodów (w ujęciu procentowym) we wszystkich kategoriach produktowych. Najszybsze tempo wzrostu odnotował wyspecjalizowany pion dystrybucji, obejmujący m.in. markę Sephora, który urósł aż o 30 proc. w ciągu ostatniego kwartału. To przede wszystkim wynik świątecznych zakupów prezentowych.
Wiele marek w portfolio LVMH
Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.