Brytyjska marka Marks & Spencer uruchomiła na swojej stronie internetowej usługę “Live Shopping”. Jest ona skierowana przede wszystkim do najmłodszych konsumentów. W ofercie zakupów na żywo znajdą się produkty nowej marki sportowej Goodmove.
Marks and Spencer stał się tym samym pierwszym dużym graczem w Wielkiej Brytanii, który uruchomił usługę „zakupów na żywo”. Podczas transmisji na żywo influencerzy będą prezentowali m.in. ubrania z nowej kolekcji marki Goodmove. Za technologiczną stronę przedsięwzięcia odpowiada firma Lisa.
Cotygodniowe transmisje będą prowadzone przez eksperta M&S. Uczestnicy spotkania, za pomocą specjalnego czata, będą mogli na żywo dowiedzieć się więcej o oglądanych produktach, dokładnie je obejrzeć i co najważniejsze od razu kupić za pośrednictwem swoich smartfonów. Wszystko ma się odbywać w czasie rzeczywistym. Przedstawiciele Marks and Spencer uważają, że taka forma zakupów może trafić zwłaszcza w upodobania młodych konsumentów korzystających na co dzień z różnych kanałów social mediów takich jak Instagram czy Tik Tok.
Marks & Spencer podąża za nowymi trendami
Nowa funkcja ma fundamentalne znaczenie dla strategii Marks and Spencer, która polega na promowaniu marki w Internecie i przyciąganiu młodszych kupujących. Pierwsza transmisja na żywo odbyła się 28 stycznia. Wśród oferowanych produktów znalazły się przede wszystkim ubrania niedawno powstałej marki Goodmove, a tematem przewodnim były pomysły na prezenty walentynkowe.
– To globalny trend odpowiadający na potrzeby współczesnych klientów, którzy w coraz większym stopniu korzystają w codziennym życiu z mediów społecznościowych. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, o ile bardziej angażujące są treści wideo – czy to przeglądając kanały social mediów w domu, czy w podróży. Zakupy na żywo dają nam dodatkowe korzyści: przykuwają uwagę do naszych ekspertów i tworzą idealną platformę do pokazania wszystkich możliwości, jakie oferuje nasza marka – komentuje Stephen Langford, dyrektor w Marks & Spencer odpowiedzialny za sprzedaż e-commerce.
Podczas transmisji widzowie będą mieli m.in. dostęp do opcji „click and collect” oraz wideo-konsultacji online, gdzie będą mogli dowiedzieć się więcej na temat artykułów gospodarstwa domowego i odzieży znajdujących się w ofercie M&S.