W pierwszej połowie lipca Shoper zadebiutuje na GPW. W ramach oferty publicznej do nabycia są już istniejące walory. O szczegółach i planach rozwoju na kolejne lata mówi redakcji Omnichannel News Marcin Kuśmierz, prezes spółki Shoper.
Oferta dotyczy istniejących akcji sprzedawanych przez Shoper, w związku z tym spółka w wyniku transakcji nie pozyska kapitału, a zapewni m.in. wymagany przez giełdę poziom free float w swojej strukturze akcjonariatu.
Strategia spółki Shoper na kolejne lata
Na koniec I kwartału 2021 roku obsługiwaliśmy ponad 21 tys. sklepów internetowych. Z takim wynikiem jesteśmy dzisiaj liderem polskiego rynku jeśli chodzi o liczbę obsługiwanych sklepów w modelu SaaS (Software as a Service) – udostępnianych w formie usługi. Nasz cel na kolejne pięć lat to przekroczenie poziomu ponad 50 tys. sklepów.
Jednocześnie chcemy rozwijać usługi dodatkowe, które pozwolą naszym klientom sprzedawać więcej. Naszą ofertę rozwijamy bowiem nie tylko dla klientów, ale przede wszystkim razem z nimi. Mówimy im, że posiadanie własnego sklepu internetowego to bardzo dobre rozwiązanie, które umożliwi inwestycję w budowanie własnej marki i relację z klientami, ale także – że powinni być ze swoją ofertą wszędzie tam, gdzie mogą znaleźć się ich klienci.
Silnie inwestujemy więc w rozwój tego typu narzędzi. Ogłosiliśmy niedawno inwestycję omnichannelową – chodzi o platformę ErpBox. Chcemy wspierać sprzedającego w wielu obszarach, a nie zamykać go w jednym ekosystemie. Dzisiaj nie można opierać się tylko na jednym rozwiązaniu. Trzeba być w wielu miejscach i szukać korzyści ze sprzedaży i dostarczania usług w wielu kanałach.
Autorem komentarza jest Marcin Kuśmierz, CEO, Shoper.