Należąca do Grupy Schwarz sieć Kaufland posiada obecnie w Polsce 240 marketów i trzy centra dystrybucyjne. Docelowo sklepów ma być ok. 400.
– Co roku otwieraliśmy ok. 10 nowych marketów. W tym roku obrotowym, kończącym się w lutym 2024 r., będzie to 6 otwarć. Nadal widzimy potencjał do rozwoju sieci na polskim rynku. Szacujemy, że możemy otworzyć docelowo około 400 wielkopowierzchniowych obiektów handlowych w Polsce – powiedziała w rozmowie z PAP Biznes Ewelina Jarosińska, członkini zarządu i dyrektorka Departamentu Obszarów Centralnych w Kaufland Polska.
Kaufland w różnych formatach
Kaufland rozwija się obecnie w oparciu o dwa formaty. Standardowy, który ma ok. 2,8 tys. mkw powierzchni, oraz mniejszy, o powierzchni ok. 2 tys. mkw. Ten drugi format powstaje przede wszystkim w małych miastach, na obrzeżach miast, czy na nowych osiedlach w dużych aglomeracjach. Od kilku lat sieć otwiera także lokalizacje w retail parkach oraz galeriach handlowych.
– Ekspansja w dużych miastach staje się coraz trudniejsza, gdyż ceny gruntów są wysokie, a konkurujemy z deweloperami mieszkaniowymi. Zmieniło się też podejście władz do obiektów wielkopowierzchniowych, które w planach zagospodarowania lokalizowane są poza centrum. Ponadto ceny materiałów budowlanych utrzymują się na wysokim poziomie i nie spodziewamy się większych spadków. Nie oznacza to jednak blokady inwestycyjnej – przyznaje Ewelina Jarosińska.