Prima Moda zapowiada dynamiczny rozwój w segmencie e-commerce. Planuje cyfrową transformację marki, z naciskiem na rozwój sprzedaży w kanale e-commerce, rozwój sieci showroomów w formacie click and collect oraz rozwój własnych aplikacji mobilnych.
Prima Moda poinformowała o strategii na lata 2022-2024. Główne cele to: 3-krotny wzrost przychodów ze sprzedaży, wzrost rentowności marży brutto i EBITDA wzrost 2,5-3,5x., 100 proc. udział sprzedaży w kanale e-commerce, w tym 90 proc. udział sprzedaży realizowanej na rynkach poza Polską (naturalny hedging w walucie EUR).
Jak informuje sieć, realizacja założonych na lata 2022-2024 celów opierać się będzie na budowaniu przewagi technologicznej umożliwiającej prowadzenie efektywnej sprzedaży w kanale e-commerce. Stanowi to dalszy etap ewolucji sprzedaży produktów marki poprzez przechodzenie z kanału offline do online. Cyfrowa transformacja marki jest odpowiedzią na rosnący rynek sprzedaży produktów kategorii fashion w kanale internetowym i stanowi fundament strategii na lata 2022-2024.
Cele strategiczne
W celu osiągnięcia zakładanych celów, spółka zakłada realizację zadań strategicznych i taktycznych. Jako pierwszą wymienia multikanałową strategię sprzedaży. Plan obejmuje rozszerzenie sprzedaży na kolejne platformy marketplace o zasięgu międzynarodowym (obecnie Spółka oferuje swoje produkty na platformie Zalando kilkanaście rynków UE), a także rozwój własnego sklepu online o nowe funkcjonalności i zmiany dotyczące jego użyteczności. Prima Moda planuje rozwój własnych aplikacji mobilnych pozwalających docierać do nowych odbiorców. Kolejnym celem jest umocnienie obecności na kluczowych rynkach (m.in. Niemcy) poprzez wsparcie dotychczasowego modelu działania m.in. dzięki dodatkowym aktywnościom promocyjnym.
Prima Moda zapowiada rozszerzenie oferty handlowej, w tym nowe marki własne i nowe kategorie produktowe z obszaru biżuteria i akcesoria, ekologiczne produkty i opakowania. Planuje także rozwój sieci showroomów w formacie click and collect. Miejsca typu showroom zapewnią możliwość przymierzenia produktu, odbioru zamówienia zamówionego online, zebrania opinii klientów oraz zwiększą szansę na crossselling innych produktów marki. Jednocześnie Prima Moda nie planuje otwarcia kolejnych sklepów stacjonarnych.