Z początkiem marca 2024 r. Piotr Kaczmarek objął stanowisko dyrektora departamentu ekspansji Żabka Polska. Jest to kolejny etap kariery zawodowej menedżera w Grupie Żabka, z którą jest związany od października 2018 roku.
Piotr Kaczmarek rozpoczął pracę w Żabce od stanowiska dyrektora odpowiedzialnego za ekspansję sieci sklepów w regionie. Następnie pełnił funkcję dyrektora działu wsparcia ekspansji, a w lutym 2023 roku został powołany na stanowisko dyrektora ds. operacyjnych w departamencie ekspansji.
Doświadczenie z Biedronki
Przed dołączeniem do Żabki, Piotr Kaczmarek – przez ponad 13 lat – pracował w Jeronimo Martins, gdzie jako szef ekspansji, zajmował pozyskiwaniem lokalizacji pod sklepy Biedronki. Piotr Kaczmarek jest absolwentem Wydziału Finansów Uniwersytetu Szczecińskiego.
CZYTAJ TAKŻE: Kobiety zmieniają biznes Żabki. Stanowią one niemal połowę zarządu.
Grupa Żabka powstała na początku 2021 roku. Składa się z trzech podstawowych jednostek biznesowych: Żabka Polska, Żabka Future i Żabka International.
Żabka Polska koncentruje się na działalności detalicznej i odpowiada głównie za operacyjne i handlowe aspekty działalności Grupy, w tym zarządzanie i rozwój nowoczesnej sieci placówek stacjonarnych typu modern convenience oraz ogólnopolskiej sieci logistycznej Grupy.
Żabka Future odpowiada za przyśpieszenie tworzenia cyfrowego ekosystemu convenience z synergiami pomiędzy jego częściami oraz zapewnienie optymalnej technologii do wielokierunkowego rozwoju Grupy. Z kolei
Natomiast Żabka International odpowiada za realizację ekspansji zagranicznej Grupy. W skład Grupy Żabka wchodzą także firma Maczfit, lider rynku cateringu dietetycznego w Polsce oraz Dietly.pl, wiodąca platforma e-commerce w tym segmencie. Celem Grupy jest tworzenie i łączenie wygodnych i odpowiedzialnych rozwiązań w obszarze convenience, które ułatwiają klientom codzienne życie.
Strategia ESG
Działania w obszarze odpowiedzialności Grupa Żabka rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (z ang. ESG) ze strategią biznesową. W ramach strategii odpowiedzialności Grupa Żabka podjęła się zobowiązań m.in. w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, wzmacniającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz cyrkularności i dekarbonizacji.