Wg badań Kantar, aż 94 proc. polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat InPost jako formę dostawy, a 83 proc. jako formę wysyłki. Ponadto 81 proc. badanych uznaje Paczkomat InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw.
InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą paczki – otrzymał aż 98 proc. wskazań i najbardziej znaną firmą dostaw do automatów paczkowych (97 proc.). Aż 90 proc. badanych jest zadowolona z aplikacji mobilnej InPost, która ma już ponad 11 mln użytkowników. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat InPost (wskaźnik NPS) wyraża aż 80 proc. internautów.
– Już prawie wszyscy polscy internauci znają i wskazują Paczkomat InPost jako najbardziej rozpoznawalne automaty paczkowe. InPost jest też jedyną marką z automatami paczkowymi, którą respondenci byliby skłonni polecić we wszystkich wymiarach – skłonność polecenia wg wskaźnika NPS sięga aż 80 proc.! Nasze najmocniejsze strony to wykorzystywanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, terminowe dostarczanie przesyłek oraz – co jest dla nas najważniejsze – bardzo wysokie oceny konsumenckie. Większość osób korzysta też z naszej aplikacji InPost Mobile – ceniąc ją za ułatwienie w zarządzaniu przesyłkami. To wszystko sprawia, że cały czas rośniemy nie tylko w Polsce, ale w całej Europie – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.
Motywacja do zakupów
Wg raportu Gemius 2023, aż 95 proc. osób, które robią zakupy online i zamawiają dostawy do automatu paczkowego (86 proc. kupujących), wskazuje możliwość odebrania przesyłki przez Paczkomat InPost jako najbardziej motywujące do zakupów. Nadal Paczkomat InPost jest też najczęściej wybieraną formą dostaw zakupów – wybiera go aż 93 proc. osób zamawiających do automatu paczkowego.
Jeśli chodzi o zwroty, internauci preferują darmową wysyłkę automatem paczkowym – tu także zanotowano jednoznaczną preferencję dla usługi Paczkomat InPost na poziomie 89 proc..
Dostawa, która odbywa się do 12 godzin, jest motywująca do częstszych zakupów online dla 83 proc. badanych. Darmowa dostawa zachęca do częstszego robienia zakupów przez Internet – przy czym im wyższa wartość zakupionych produktów, tym większe oczekiwanie jego darmowej dostawy.