53 proc. Polaków przyznaje, że planuje zakupy podczas świątecznych wyprzedaży. Aż 55 proc. badanych dodaje, że takie wyprzedaże budzą ich zainteresowanie, a u 30 proc. wywołują radość oraz ekscytację (24 proc.) Co trzecia ankietowana osoba (32 proc.) przyznała, że kupuje świąteczne prezenty już po świętach, podczas wyprzedaży.
Styczeń to tradycyjnie czas wielkich wyprzedaży. Obniżki cen na różne towary sięgnąć mogą wtedy nawet kilkudziesięciu procent! Czy Polacy udają się w tym czasie na zakupy chętniej? Krakowskie Centrum Handlowe Bonarka postanowiło to sprawdzić, przeprowadzając badania dotyczące zainteresowania i emocji towarzyszących poświątecznym wyprzedażom.
Co trzeci Polak kupuje prezenty świąteczne już po świętach
Czy faktycznie lubimy poświąteczne wyprzedaże? Badanie przeprowadzone przez pracownię SW Research na zlecenie Centrum Handlowego Bonarka w Krakowie jasno wskazuje, że tak. Ponad połowa ankietowanych – 53 proc., mówi, że planuje zakupy podczas świątecznych wyprzedaży. Dodatkowo niemal 1/3 ankietowanych (33 proc.) przyznaje, że podczas takich wyprzedaży robi zakupy prezentów bożonarodzeniowych! I choć zazwyczaj to Panie są kojarzone z robieniem zakupów, to tym razem prym wiodą Panowie. Badanie pokazuje, że wśród tych, którzy chcą korzystać z wyprzedaży, aż 55 proc. stanowią mężczyźni. Podobnie jest w grupie, która na wyprzedażach będzie kupować podarki świąteczne – tam również Panowie to większość.
Rośnie świadomość konsumentów
Klienci sklepów wraz ze wzrostem inflacji i kosztów życia rozważniej podchodzą do zakupów. Już co trzeci ankietowany podkreślał, że podczas promocji i wyprzedaży jest uważny. Konsumenci poszukują równowagi pomiędzy jakością a atrakcyjną ceną. Przed zakupem upatrzonego produktu porównują też oferty w różnych miejscach. Weryfikację czy obniżka jest faktyczną promocją, dodatkowo ułatwiają zapisy dyrektywy Omnibus nakładające na sklep obowiązek podawania najniższej ceny jaka obowiązywała na dany przedmiot w ciągu ostatnich 30 dni.
Zainteresowanie, radość, ekscytacja, to główne reakcje i emocje towarzyszące Polakom podczas wyprzedaży
Nieodłącznym elementem zakupów są emocje. Podczas wizyty w wybranym sklepie czy w centrum handlowym często odczuwamy fascynację, ekscytację, napięcie, a nawet pożądanie. Jak to wygląda w przypadku osób biorących udział w badaniu? Zdecydowana większość, bo 55 proc., odczuwa zainteresowanie wyprzedażami. Duża grupa (30 proc.), mówi wprost o radości z zakupów. Ankietowani wskazują również na towarzyszącą im podczas kupowania ekscytację, fascynację, a nawet euforię!
Polacy lubią taniej kupować
Centra handlowe odpowiadając na potrzeby swoich klientów, często w poświątecznym czasie przygotowują specjalne kampanie marketingowe. Nie inaczej jest w przypadku Bonarki, w której trwa kampania Siup Price, dodająca pozytywnej energii kupującym, elektryzująca ich zmysły i pobudzająca do działania.
-Polacy kochają promocje. Największą popularnością wśród polskich kupujących cieszą się rabaty modowe. Rosnące koszty życia, wysoka inflacja i obawy związane z pandemią to czynniki, które zapewne dodatkowo wpływają na decyzje konsumentów związane z poszukiwaniem okazyjnych cen i oszczędzaniem. Dlatego, tradycyjnie już w pierwszy dzień po świętach Bożego Narodzenia, zapraszamy do Bonarki na zimowe wyprzedaże. Zapewniamy solidną porcję adrenaliny, polowanie na najlepsze przeceny i atrakcyjne zniżki – opowiada o akcji Katarzyna Kasprzak, Marketing Manager CH Bonarka.
Tegoroczna kampania wizerunkowa największego krakowskiego centrum handlowego skupia się na emocjach i doświadczeniach związanych z zakupami oraz z wizytą w Bonarce. Długofalowa kampania Bonarki wpisuje się w potrzeby klienta podkreślając, że właśnie to miejsce jest fabryką zakupowych emocji, sprzedawcą wrażeń, producentem najlepszego i unikalnego na rynku doświadczenia zakupowego. W stworzonej przez centrum Fabryce Zakupowych Emocji powstają limitowane produkty, a w tej edycji takim produktem jest ładowarka indukcyjna Siup Price Made in Bonarka. Kampanii towarzyszy dedykowany landing page https://madeinbonarka.pl.