Współczesny handel korzysta z coraz bardziej zaawansowanych technologicznych rozwiązań wspierających tworzenie indywidualnych doświadczeń klientów. Programy lojalnościowe są często nieodłącznym elementem strategii marketingowej centrów handlowych. Trafne rekomendacje z wykorzystaniem cyfrowych danych pozwalają zwiększyć wartość koszyka, jednakże celem programów lojalnościowych nie jest jedynie koncentracja na zwiększaniu sprzedaży i zyskowności, ale budowanie długotrwałych więzi z klientem – pisze w komentarzu dla Omnichannelnews.pl Monika Kupryjaniuk, Digital Marketing Manager NEPI Rockcastle.
Wprowadzając programy lojalnościowe oparte o aplikacje mobilne właściciele i zarządzający centrami są w stanie, analizując wyniki, lepiej poznać swojego klienta a następnie zwiększyć jego zaangażowanie, co pozwala budować trwałe z nim relacje oparte na obopólnych korzyściach. Klient otrzymuje lepiej dopasowaną ofertę, korzyści materialne i niematerialne, „odwdzięczając się” powtarzaniem zakupów i zwiększaniem obrotów.
Aplikacje mobilne dostosowane do potrzeb klientów
Od kilku lat odpowiadamy na potrzeby klientów tworząc aplikacje mobilne spełniające ich potrzeby zakupowe. Mamy świadomość, że programy lojalnościowe połączone z intuicyjną w obsłudze aplikacją to dziś realna przewaga konkurencyjna. Grupa NEPI Rockcastle prowadzi programy lojalnościowe oparte o aplikację mobilną wykorzystującą technologię OCR od 2019 roku. Początkowo była to aplikacja SEZAM, a od tego roku jest to autorskie narzędzie naszej grupy – aplikacja SPOT. Można powiedzieć, że byliśmy prekursorem tych rozwiązań w naszej branży. Warto też podkreślić, że wdrożyliśmy je w całym portfolio Grupy NEPI.
SPOT posiada szereg funkcjonalności, które skutecznie przyciągają i wiążą klienta z naszymi centrami handlowymi, ale też spełniają szereg różnorodnych potrzeb klienta. Podam kilka przykładów. Przede wszystkim aplikacja nagradza użytkownika za zakupy w naszych galeriach. Każda złotówka zamieniana jest na punkty, których określona pula uprawnia do odbierania nagród czy korzystania z dedykowanych im atrakcji. Klienci korzystający ze SPOT’a mają dostęp do dedykowanych zniżek przeznaczonych tylko dla posiadaczy aplikacji. Specjalnym udogodnieniem nowej aplikacji jest możliwość połączenia jej z kartą płatniczą (poziom VIP). Wprowadzeniu aplikacji towarzyszyła implementacja nowego systemu CRM, który umożliwia nam m.in. zautomatyzowaną i dopasowaną do klienta komunikację.

Współpraca z najemcami
Ważną częścią decydującą o atrakcyjności narzędzia jest współpraca z najemcami. W aplikacji pojawiają się dedykowane promocje, akcje specjalne czy wydarzenia. Zachęcamy też klientów do zakupów aktywując ich poprzez konkursy typu e-zdrapka z nagrodami od naszych najemców. Dodatkowo w programie lojalnościowym za punkty klient może odebrać nagrody, które pozyskujemy niemalże wyłącznie od naszych najemców.
By zachęcić klientów do korzystania z aplikacji SPOT zbudowano trzy podstawowe poziomy członkostwa – Bronze, Silver iGold – oraz specjalny poziom VIP. Poziom VIP, przyznawany jest użytkownikom za zsynchronizowanie konta bankowego i wejście do klubu VIP. To rozwiązanie usprawnia proces zbierania punktów lojalnościowych, klient nie musi skanować paragonów, gdyż punkty za zakupy naliczone są w programie automatycznie. W przypadku pozostałych poziomów członkostwa to liczba zebranych punktów decyduje o przynależności do danego poziomu – im ich więcej, tym wyższy poziom i tym samym bardziej korzystny i większy wybór dodatkowych nagród i specjalnych promocji. W aplikacji użytkownicy znajdą także podpowiedzi, jak zdobywać dodatkowe punkty.
SPOT jest dostępny w 47 obiektach handlowych NEPI Rockcastle
Aplikacja SPOT to również szereg udogodnień i przydatnych funkcji usprawniających zakupy. Klienci mają dostęp do ofert promocyjnych sklepów i do informacji o wydarzeniach organizowanych w danym obiekcie. Aplikacja zawiera podstawowe informacje o centrum handlowym, takie jak godziny otwarcia czy możliwość wyznaczenia trasy dojazdu. Dzięki planowi centrum dostępnemu w SPOT można szybko znaleźć ulubiony sklep i kontakt do niego. Wymienione funkcje pozwalają znacząco oszczędzić czas umożliwiając klientowi szybki i łatwy dostęp do podstawowych informacji o ich ulubionej galerii. Warto również podkreślić przyjemny i przejrzysty frontend aplikacji. Projektując ją mieliśmy na uwadze by narzędzie, które dostarczamy naszym klientom było intuicyjne i proste w obsłudze.
SPOT jest dostępny we wszystkich 47 obiektach handlowych z portfolio NEPI Rockcastle w Europie. Dodatkowo użytkownicy aplikacji w ramach jednego kraju mogą zbierać punkty niezależnie od tego, w którym centrum naszej grupy zrobili zakupy – np. w Polsce jest to 14 centrów handlowych.
Wciąż udoskonalmy naszą aplikację i wprowadzamy nowe funkcje, by jej użytkownikom dostarczać coraz więcej pozytywnych doświadczeń około zakupowych.