Rozległa sieć punktów odbioru FedEx obejmuje ponad 40 000 lokalizacji w całej Europie i ponad 261 000 na świecie.
FedEx Express, spółka zależna FedEx Corp. i największa na świecie firma zajmująca się transportem ekspresowym, zwiększa zaangażowanie w zapewnienie klientom w Polsce wygodnych i elastycznych dostaw. Klienci mają teraz dostęp do ponad 4 000 punktów odbioru na terenie całego kraju, co sprawia, że odbiór przesyłek staje się łatwiejszy.
FedEx znacząco rozszerzył swoją sieć w Polsce poprzez nawiązanie współpracy z kluczowymi graczami na rynku. Klienci mogą teraz wygodnie odbierać przesyłki w wielu punktach obsługiwanych przez Kolportera, Epakę i Furgonetkę. Ponadto FedEx zacieśnił współpracę z Pointpack S.A., dodając kolejne punkty odbioru w sieciach handlowych, takich jak Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Duży Ben, Stokrotka Express i Shell.
Ekspansja w obszarze dostaw poza domem stanowi odpowiedź na zmieniające się oczekiwania polskich klientów. 77 proc. z 30 milionów osób posiadających dostęp do Internetu w Polsce robi zakupy online[1], co przekłada się na rosnące zapotrzebowanie na elastyczne i wygodne opcje dostawy. FedEx dostrzega rosnące oczekiwania klientów i dostosowuje swoje rozwiązanie do ich potrzeb. Wybierając opcję dostawy poza domem, klienci mogą odbierać swoje zamówienia w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Dzięki FedEx Delivery Manager® klienci mogą również w łatwy sposób dostosować swoje doręczenia, przekierowując paczki do pobliskich lokalizacji obsługiwanych przez FedEx, na bieżąco otrzymując informacje, gdzie znajduje się ich przesyłka.
Sprawnie i z myślą o kliencie
-Naszym priorytetem jest zapewnienie sprawnego i zorientowanego na klienta doświadczenia, stąd oferta dostawy poza domem, która pozwala klientom dopasować doręczenie do ich napiętego harmonogramu – mówi Mariusz Mik, Vice President Ground Operations Eastern Europe, FedEx Express. -Dostrzegamy również znaczenie samej logistyki dla podmiotów działających w internecie. Elastyczne opcje dostawy mogą przyczynić się do rozwoju ich działalności, a my rozumiemy ich wpływ na decyzje konsumentów – dodaje.
Według badań, 71 proc. kupujących online w Europie wybierze jeden sklep internetowy zamiast innego, jeśli oferuje on elastyczne opcje dostawy. Ponadto 45 proc. kupujących online woli samodzielnie zwracać produkty w punktach niż organizować ich odbiór z domu.
-Wprowadzenie szerokiego portfolio dostaw było rewolucyjnym posunięciem ze strony firm zajmujących się handlem elektronicznym. Oferując różnorodne opcje dostaw za pośrednictwem rozległej sieci FedEx, firmy mogą przyciągnąć nowych klientów i polepszać ofertę swoich sklepów internetowych. Elastyczne i wygodne opcje dostawy zwiększają satysfakcję klientów. Sprzyjają też utrzymaniu lojalności klientów względem marki na dzisiejszym konkurencyjnym rynku internetowym – dodaje Mariusz Mik.
Dzięki dostępowi do rozległej sieci ponad 40 000 lokalizacji FedEx w całej Europie i ponad 261 000 na świecie e-sprzedawcy mogą wykorzystać sieć FedEx do stworzenia atrakcyjnych i zorientowanych na klienta doświadczeń zakupowych. Może to prowadzić do zwiększenia zainteresowania i lojalności nie tylko ze strony obecnych klientów, ale także pomóc im zdobywać nowe rynki i docierać do szerszej grupy klientów.