Grupa InPost podpisała umowę na instalację urządzeń Paczkomat na stacjach Repsol – hiszpańskiego potentata w sprzedaży produktów z ropy naftowej – na terenie całej Hiszpanii.
Dzięki współpracy sieć InPost w na Półwyspie Iberyjskim obejmie obszary oddalone od ośrodków miejskich – co ułatwi konsumentom zakupy online, a także nadanie, odbiór lub zwrot przesyłek w dowolnym, wygodnym dla siebie miejscu.
– Jesteśmy bardzo dumni z porozumienia z Repsol. Pozwoli nam ono dotrzeć do obszarów wiejskich i oddalonych od dużych ośrodków miejskich, a także skokowo zwiększyć liczbę urządzeń Paczkomat, które mamy na terenie Hiszpanii – wyjaśnia Nicola D’Elia, dyrektor generalny grupy InPost w Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech.
Ponad 5000 paczkomatów w Hiszpanii
InPost ma ponad 5000 punktów PUDO i maszyn Paczkomat w Hiszpanii, a teraz rozbuduje skokowo zasięg dzięki umowie z Repsol. Tym samym posiada największą sieć własnych punktów dostaw i odbioru w tym kraju. Firma ma obecnie ponad 50 000 PUDO w około dziewięciu krajach, w których działa – co czyni InPost największą hybrydową siecią punktów dostawy OOH w Europie.
Klienci w Hiszpanii mogą korzystać z PUDO i urządzeń Paczkomat InPost nie tylko, aby odebrać dostawy zakupów online – ale także realizując zwroty, przesyłki z punktu do punktu lub pomiędzy urządzeniami Paczkomat. Daje to możliwość dostarczania przesyłek bezpośrednio między konsumentami – co sprawia, że InPost ma najbardziej elastyczną sieć, odpowiadającą na wszystkie potrzeby użytkowników.
Dla sieci stacji paliw Repsol instalacja urządzeń Paczkomat będzie okazją do zaoferowania klientom nowej usługi, uzupełniającej podstawową działalność – sklepy Stop&Go oraz usługi dla kierowców.
– Dzięki urządzeniom Paczkomat InPost rośnie liczba użytkowników korzystających z usług stacji, którzy przyjeżdżają odebrać swoje zamówienia. Wielu z nich generuje sprzedaż krzyżową – co oznacza, że przy okazji kupują inne produkty. To pomoże sieci Repsol pozycjonować nasze stacje jako miejsce, w którym można znaleźć szeroką gamę produktów, a przy okazji odebrać lub nadać przesyłki – w jednym miejscu, szybko i wygodnie – wyjaśnia Alicia Cruzado z firmy Repsol.
Synergia silnych pozycji
Dzięki umowie InPost – w oparciu o silną pozycję Repsol w Hiszpanii – wygeneruje synergie, które przyczyniają się do zmiany jakości i wygody życia konsumentów.
– Użytkownicy będą mogli wybrać urządzenie Paczkomat znajdujące się na stacji paliw Repsol najbliżej ich domu, miejsca pracy lub miejsca, w którym regularnie tankują. To pozwoli im zaoszczędzić czas i zoptymalizować trasy przejazdu, jakie codziennie realizują – podkreśla Nicola D’Elia. – Naszym celem jest ułatwienie konsumentom codziennego życia i przyczynienie się do zmniejszenia emisji CO2. Wierzymy, że im więcej PUDO i urządzeń Paczkomat wdrożymy, tym lepiej będzie działać cała infrastruktura zaangażowana w proces zakupów online: od sprzedawców detalicznych, po firmy kurierskie.