W pierwszym półroczu 2023 r. realny spadek sprzedaży detalicznej w Polsce wyniósł 5,7 proc. rok do roku. Spada również udział kanału e-commerce w ogólnej sprzedaży. Dzięki przemyślanej polityce cenowej i spersonalizowanej ofercie Grupa CDRL może pochwalić się jednak wyraźnym wzrostem obrotów w sprzedaży online.
Jak poinformowała Grupa CDRL, właściciel takich marek jak Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz supermarketów z produktami dla dzieci Buslik, polski kanał e-commerce od początku roku do końca czerwca wypracował niemal 28 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej.
– Przy spadku sprzedaży detalicznej, dynamika w kanale e-commerce również wyhamowała. Tym bardziej cieszymy się, że polski sklep internetowy odnotowuje wzrosty. Wzrost obrotów w kanale e-commerce jest wynikiem polityki cenowej. W dobie kryzysu strategia cenowa i promocyjna stanowi dobrą alternatywę dla mocno obciążonych portfeli Polaków. Opierając nasze działania na danych – personalizowanych ofertach i właściwej segmentacji, udało nam się zoptymalizować wynik w tym kanale – powiedział redakcji Omnichannelnews.pl Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.
W oczekiwaniu na wzrosty sprzedaży
Obecnie firma wiąże duże nadzieje ze zbliżającym się szczytem sprzedaży w sierpniu i koncentruje wysiłki na wprowadzeniu do salonów oraz sklepów internetowych oferty szkolnej.
– Zamierzamy jeszcze mocniej wesprzeć kanał e-commerce w kolejnych dwóch kwartałach – oczekując poprawy wyników. Liczmy na to, że okres jesienno-zimowy w naszej branży będzie okresem, w którym możemy liczyć na wzrost sprzedaży – dodaje Tomasz Przybyła.
Spółka CDRL prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w 486 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 7 wersjach językowych.