Action zanotowało wzrost przychodów w pierwszej połowie roku o 33,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku, osiągając 5,2 miliarda euro. Na porównywalnej bazie, wyłączając nowo otwarte sklepy, sprzedaż wzrosła o 21,8 procent. To zasługa większej liczby klientów odwiedzających sklepy tej sieci. Ponadto, firma Action dokonała postępów w redukcji emisji.
Liczba sklepów wzrosła o 90 do 2 353 sklepów w 11 krajach. W ostatnim kwartale Action wprowadziło także sklep internetowy w Belgii, na fali sukcesu sklepu internetowego w Holandii. Sklep internetowy oferuje wiele produktów, których nie ma w sklepach stacjonarnych, na przykład ze względu na ich rozmiar.
-W pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku ponownie zauważyliśmy, że przybywa więcej klientów do naszych sklepów, co przekłada się na wzrost naszych sprzedaży. Taki wzrost wymaga dużego zaangażowania naszych pracowników. Dlatego cieszę się, że w naszym najnowszym badaniu satysfakcji pracowników, wyrazili oni entuzjazm wobec swojej pracy i docenili swój wkład w sukces Action – komentuje Dyrektor generalny Hajir Hajji.
Kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju
Zgodnie z celem zmniejszenia emisji o 60 proc. do roku 2030 w porównaniu z rokiem bazowym 2021, Action podjęło kolejny krok: od początku tego miesiąca wszystkie 150 własnych ciężarówek działających z centrów dystrybucyjnych Action w Zwaagdijk i Echt poruszają się na odnawialnym (HVO 100) oleju napędowym. Dzięki temu ciężarówki osiągają do 90 proc. redukcji emisji w porównaniu z olejem napędowym pochodzenia kopalnego.
Dlatego Action również ciągle wspiera rozwój i szkolenia dla swoich około 60 000 pracowników. Nawet 94 proc. z nich wzięło udział w najnowszym badaniu satysfakcji pracowników w firmie Action. Wysokie wyniki wskazują na zaangażowanie i dumę z pracy w firmie.