Wartość sprzedaży brutto (GMV) Zalando w pierwszym kwartale wzrosła o 1,3 proc. Skorygowany EBIT wzrasta w tym kwartale do 28,3 mln euro, co odpowiada marży wysokości 1,3 proc.
W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło swoją rentowność. Firma podniosła jakość swojego asortymentu, rozbudowała ofertę związaną ze stylem życia, sprawiła, że doświadczenia klientów stały się jeszcze bardziej inspirujące, a także pozyskała więcej partnerów logistycznych.
Segment B2C odnotował największy wzrost dzięki propozycjom w kategoriach Beauty, Sport, Kids & Family a także “Lounge by Zalando”. Z kolei segment B2B pozyskał więcej partnerów wielokanałowej realizacji zamówień i zwiększa przychody o 13 proc.
Nowa strategia Zalando
Wyniki stanowią potwierdzenie, ogłoszonej w marcu, zaktualizowanej strategii Zalando, która zakłada budowę wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w obszarze mody i stylu życia wokół dwóch wektorów wzrostu: B2C oraz B2B.
– Konsekwentnie realizujemy strategię polegającą na budowie całego ekosystemu wokół marki Zalando, dlatego cieszy nas pozytywna reakcja klientów i partnerów co ma przełożenie na wyniki w pierwszym kwartale. Wracamy na ścieżkę wzrostu – powiedziała dr Sandra Dembeck, dyrektor finansowa Zalando. – Klienci B2C wykazują zwiększone zainteresowanie naszym asortymentem, rozwiązaniami cyfrowymi, propozycjami i inspirującymi treściami. Widzimy też zainteresowanie klientów B2B naszą ofertą. Obydwa nasze wektory wzrostu są mocne i przyczyniają się do wyników, co pokazuje siłę naszych planów – dodaje.