Grupa InPost ma już 5000 punktów PUDO i maszyn Paczkomat w Hiszpanii. Tym samym posiada największą sieć własnych punktów dostaw i odbioru w tym kraju. To wzrost o 20 proc. od początku 2022 roku. InPost ma też ponad 5000 urządzeń Paczkomat w Wielkiej Brytanii i ponad 3000 urządzeń Paczkomat we Francji.
W 2022 roku InPost osiągnął łączne przychody – z uwzględnieniem rynków międzynarodowych – przekraczające 1,51 mld euro, czyli o 54 proc. więcej rok do roku i historycznie najwyższe.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięcia kolejnego kamienia milowego w rozwoju sieci InPost w Hiszpanii. To ważne dla hiszpańskich konsumentów – bo im większa jest hybrydowa sieć InPost, tym więcej możliwości użytkownicy mają do wyboru. Mogą odbierać zakupy online jak, gdzie i kiedy chcą. Naszym celem jest, aby sieć InPost rozwijała się jeszcze szybciej, aby użytkownicy mieli coraz więcej lokalizacji i coraz bliżej do naszych punktów odbioru, aby mogli do nich chodzić pieszo lub jeździć na rowerze – zmniejszając w ten sposób emisje. Chcemy do 2040 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla z pomocą i bezpośrednim udziałem tych, którzy są zaangażowani w dostarczanie paczek – podkreśla Nicola D’Elia, Dyrektor Zarządzający InPost na Europę Południową.
InPost rośnie w Europie
InPost konsekwentnie realizuje strategię rozbudowy swojej europejskiej sieci urządzeń Paczkomat. Do niedawno rozstawionej maszyny nr 5000 w Wielkiej Brytanii, dołączył Paczkomat nr 3000 we Francji. InPost wykorzystuje opracowany w Polsce, zaawansowany i unikatowy system logistyczny, z powodzeniem implementując go na europejskich rynkach. W całej Europie InPost koncentruje się nie tylko na dużych miastach, ale także – tak jak w Polsce – na mniejszych miejscowościach.