W ubiegłym roku francuska Grupa Carrefour zanotowała sprzedaż brutto na poziomie niemal 91 mld euro. To o 16,1 proc. więcej w ujęciu rok do roku. W Polsce wskaźnik ten wyniósł 2,29 mld euro, czyli o 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
– Carrefour Polska w minionym roku bardzo mocno przyczynił się do osiągnięcia dobrych wyników przez całą Grupę. Nasza firma osiągnęła w Polsce najwyższy wzrost sprzedaży rok do roku spośród wszystkich krajów europejskich, w których działa Carrefour, który wyniósł +12 proc. L4L, znacznie poprawiając przy tym swoją rentowność. Z optymizmem wchodzimy w 2023 rok z jeszcze bardziej ambitnym planem rozwoju na polskim rynku – komentuje Tareck Ouaibi, CEO of Carrefour Polska.
Ubyło sklepów Carrefour
Sprzedaż na bazie porównywalnej wzrosła w Polsce o 12,0 proc., z wyłączeniem sprzedaży paliw i po wyeliminowaniu czynników kalendarzowych. W tym samym ujęciu wzrost organiczny sprzedaży wyniósł 12,7 proc.
Jak wynika z raportu opublikowanego przez Grupę Carrefour, 2022 rok sieć zakończyła z liczbą 928 placówek w Polsce. Rok wcześniej było ich 955, co oznacza spadek o 27 lokalizacji.