Dzięki rozwiązaniom polskiego start-upu AR-Labs.io klienci zyskali swobodą przymierzania oprawek w wybranym przez siebie miejscu i czasie. Wszystko to dzięki technologii AR.
Grono firm, które rozumieją, że wraz z pędzącym naprzód światem, zmieniają się również wymagania klientów, nieustannie się powiększa. Ostatnio dołączyło do niego Kodano, wicelider rynku optycznego w Polsce, który sprzedaje okulary i soczewki zarówno w sklepie internetowym, jak i w sieci kilkudziesięciu salonów w całym kraju. Początek roku 2023 jest dla tej firmy niezwykle pracowity, ponieważ wprowadza ona wirtualną przymierzalnię oprawek okularowych, dostępną na stronie https://kodano.pl/.
Rozwiązanie to jest oparte na technologii rozszerzonej rzeczywistości, którą w swoich aplikacjach wykorzystuje AR-Labs.io. Dzięki nim, każdy klient kupujący okulary korekcyjne, czy przeciwsłoneczne w sklepie internetowym, może je przymierzyć i sprawdzić, jak w nich wygląda – bez konieczności wizyty w salonie stacjonarnym.
Innowacyjne rozwiązanie w branży optycznej
Problemy ze wzrokiem dotykają już co drugą osobę na świecie. Wielu z nas szuka okularów korekcyjnych lub tych przeciwsłonecznych, które będą jednocześnie stylowe i dopełnią nasz wizerunek w życiu prywatnym i zawodowym. Właśnie z tego powodu branża optyczna w Polsce prężnie się rozwija, wprowadzając coraz to nowe rozwiązania. Kodano jest drugim pod względem wielkości sklepem w naszym kraju, który oferuje klientom soczewki, okulary przeciwsłoneczne oraz korekcyjne. Produkty te można kupić stacjonarnie oraz online. To właśnie na potrzeby użytkowników tej drugiej opcji powstała przymierzalnia 2D.
– Lubimy nowe technologie, szybko się rozwijamy, chcąc nadążyć za potrzebami rynku. Uruchomiliśmy Laboratorium Optyczne, gdzie produkujemy soczewki okularowe, a we współpracy z AR-Labs.io wdrożyliśmy wirtualną przymierzalnię dla naszych klientów, którzy preferują zakupy online – mówi Mateusz Matula, prezes Kodano.
Kodano to duża firma, która operuje dziesiątkami tysięcy przesyłek miesięcznie. Dzięki możliwości wirtualnego przymierzania, klienci mogą dokładniej przemyśleć swój wybór, a to wpływa na spadek liczby zwrotów. To istotna zaleta rozwiązań AR-Labs.io, które m.in. w ten sposób optymalizują koszty działania firm, sprzedających swoje produkty online.
Wirtualne lustro w salonie Kodano
Dodatkowo klienci warszawskiego Centrum Handlowym Janki mieli na przełomie roku szansę na wypróbowanie działania wirtualnego lustra, dzięki któremu mogli przymierzyć wybrane oprawki z oferty Kodano.
– Lustro stojące w Centrum Handlowym Janki było kolejną szansą na przekierowanie ruchu do naszego salonu i umożliwienie klientom wcześniejszego przymierzenia oprawek oraz dokonania wstępnego wyboru – mówi Tomasz Serafin, Dyrektor Marketingu i E-commerce Kodano. – Chcieliśmy, by nasi odbiorcy znaleźli u nas to, czego szukają, czyli nie tylko duży asortyment okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych, ale także technologię na miarę XXI wieku – dodaje.
AR-Labs.io, czyli doświadczenie i innowacyjność
Choć polski start-up AR-Labs.io działa na rynku dopiero niecałe dwa lata, zdobył już duże uznanie. Znalazł się on w rankingu 50 Kreatywnych w biznesie magazynu „BRIEF”, został także doceniony w Konkursie Modern Retail Awards, gdzie otrzymał nagrodę w kategorii Retailtech Start-up. Specjaliści z AR-Labs.io posiadają duże doświadczenie w zakresie wykorzystania technologii AR w biznesie, a w gronie jego klientów znajdują się m.in. Medicover, Eva Minge Eyewear, Belutti, Avocado Glasses czy też Briju. Z rozwiązań polskiego startupu korzystają także firmy w UK, czy USA.
– Bardzo się cieszę, że „oswajamy” rozszerzoną rzeczywistość i możemy oferować naszym klientom kolejne rozwiązania. Nasze wirtualne przymierzalnie są dziś dostępne dla wszystkich firm – zarówno tych, które oferują kilka tysięcy oprawek, jak Kodano, jak i dla tych mających w ofercie kilkadziesiąt sztuk. Pomagamy klientom, których odbiorcy korzystają z aplikacji, szukają rozwiązania webowego oraz sklepom stacjonarnym. Nasza najnowsza propozycja wykorzystuje modele 2D produktów, co pozwala firmom na szybkie, tanie i samodzielne przygotowanie swojego asortymentu do przymierzalni – mówi Beata Badzyńska, CEO AR-Labs.io. – Cieszę się, że wicelider rynku optycznego docenia zalety wirtualnej przymierzalni, a tym samym ułatwia zakupy swoim klientom – dodaje.
Wirtualne przymierzalnie wprowadzają zakupy online na wyższy poziom. Firmy, które je oferują udowadniają, że są innowacyjne i dostarczają klientom nową jakość doświadczeń z marką. Jest jeszcze jeden argument przemawiający za tym, że warto korzystać z nowych technologii – dzięki nim możemy także zadbać o środowisko – redukując liczbę zwrotów, zmniejszamy ślad węglowy.