Trudny okresu dla całej branży modowej nie przeszkodził właścicielom marek Giacomo Conti oraz Sunset Suits, którzy mogą zaliczyć miniony rok do bardzo udanych. Najistotniejszym wydarzeniem minionego roku był powrót długo wyczekiwanej marki Sunset Suits na rodzimy rynek. Należy jednak pamiętać również o złożonym procesie optymalizacji sieci Giacomo Conti, w który zaangażowana była cała organizacja.
Otwarcia i relokacje salonów w 2022
Działania brandu Giacomo Conti skupione były wokół ulepszeń funkcjonujących dotychczas salonów. Do portfolio dołączyła nowa lokalizacja w Inowrocławiu w Galerii Solnej. Ponadto relokowany został salon w Krotoszynie, który z lokalizacji na Rynku został relokowany do Galerii Krotoszyn. Proces relokacji obejmował również salony w galerii Wrocław Outlet i krakowskiej Bonarce. W minionym roku przedłużono również umowy najmu m. in. w szczecińskim Sterze, poznańskim King Crossie i Plazie oraz Centrum Handlowym Riviera w Gdyni. Dzięki temu odwiedzający galerie będą mogli nadal robić zakupy w salonach Giacomo Conti.
Rok 2022 to przede wszystkim sfinalizowanie prac dotyczących powrotu marki Sunset Suits na rynek. Dzięki wzmożonym wysiłkom otwarte zostały pierwsze salony z logiem zachodzącego słońca. Działają one w Factory Poznań, Factory Annopol w Warszawie, Galerii Rzeszów, Stalowej Woli, Lesznie oraz galerii Karolinka w Opolu. Właściciele zakończyli rok z 72 salonami Giacomo Conti oraz 6 Sunset Suits.
2023 rok pod znakiem dalszej optymalizacji i rozwoju sieci salonów
– W nowy rok weszliśmy aktywnie. Prowadzimy rozmowy z najemcami i finalizujemy umowy z galeriami handlowymi – w ramach otwarć, relokacji oraz remontów. W naszych działaniach stawiamy na przemyślane decyzje strategiczne, które prowadzą do ulepszenia wydajności sieci salonów. Zdajemy sobie sprawę, że sieć jest żywym organizmem. Dlatego tym bardziej działamy elastycznie i wciąż dostosowujemy się do dynamicznej sytuacji na rynku. – komentuje Zbigniew Markowski, jeden z właścicieli marek Giacomo Conti i Sunset Suits.
Działania prospołeczne marki mody męskiej
Rok 2022 to dla Giacomo Conti okres owocny z perspektywy działań CSR. W październiku po raz drugi została zrealizowana niecodzienna sesja zdjęciowa z podopiecznymi fundacji Schronisko dla Zwierząt w Gaju, do której dołączyła Fundacja GŁOSEM ZWIERZĄT. Ponadto marka wsparła realizację kalendarza gwiazd 2023 r. na rzecz SOS Wioski Dziecięce, do którego wykorzystane zostały męskie stylizacje. To tylko kilka z działań CSR, które zostaną podsumowane w najbliższym czasie. Na 2023 rok właściciele marek Giacomo Conti i Sunset Suits planują kolejne przedsięwzięcia tego rodzaju, które ujrzą światło dzienne już niebawem.