W III kwartale 2022 roku Prima Moda S.A osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 6 386 tys. zł. Zarząd koncentruje się „na utrzymaniu wysokiego poziomu sprzedaży i możliwościach rozwoju Spółki, kontynuując wzmacnianie modelu wielokanałowego sprzedaży i wzmocnienie procesów logistycznych”.
Prima Moda informuje, że w III kwartale 2022 roku koszty własne sprzedaży wyniosły 5 331 tys. zł. Koszty Ogólnego Zarządu 922 tys. zł. Wynik operacyjny EBIT wyniósł 6 588 tys. zł.
Pandemia koronawirusa
Jak wyjaśnia Spółka, na wyniki finansowe III kwartału 2022 r. szczególny wpływ miała trwająca w dalszym ciągu pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 oraz obowiązujący na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej stan epidemii połączony z całkowitym zakazem prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie prowadzonej przez Spółkę sprzedaży w salonach stacjonarnych, zlokalizowanych w centrach handlowych w okresie pierwszego i drugiego kwartału 2022.
Spółka oprócz sprzedaży w salonach sprzedaży stacjonarnych prowadzi również sprzedaż online we własnym sklepie internetowym oraz na platformach sprzedaży, w tym również na rynkach poza terytorium Rzeczpospolitej Polski. Powyższe pozwoliło Spółce zminimalizować starty związane z ponoszeniem stałych kosztów a także nadal utrzymać się na rynku handlu detalicznego galanterią skórzaną.