Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży ogółem osiągnęły wielkość 224,44 mln zł i wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego o 19,7 proc. Wojas S.A. opublikował skonsolidowany rozszerzony raport kwartalny za III kwartał 2022.
Jak wynika z raportu, wartościowa skonsolidowana marża brutto wzrosła o 43,7 proc. r/r, a procentowa marża brutto wzrosła z 35,2 proc. do 42,3 proc. Wojas tłumaczy, że na wzrost marży brutto po 3 kwartałach 2022 r. wpływ miał nie tylko efekt niskiej bazy z 2021 r, ale też wzrost sprzedaży w segmencie detal w 2022 roku.
Wzrost sprzedaży detalicznej i skali działalności wpłynął na istotny wzrost kosztów działalności. Koszty sprzedaży oraz koszty ogólnego zarządu wzrosły o 36,6 proc. Częściowo jest to też efekt niskiej bazy z 2021 roku.
152 salony
W 3 kwartale 2022 r. Wojas S.A. zamknął i otworzył jeden salon. Detaliczna własna sieć sprzedaży na 30 września 2022 r. liczy 152 salony.
Podstawowym przedmiotem działalności Grupy Kapitałowej WOJAS S.A. jest produkcja i sprzedaż obuwia. Udział innych segmentów nie związanych ze sprzedażą obuwia i galanterii skórzanej oraz akcesoriów do butów w działalności łącznie nie przekracza 10 proc.