Firma GXO Logistics, Inc. zawarła partnerstwo z JD Sports, które obejmuje uruchomienie w 2024 roku centrum logistycznego do obsługi omnichannel rynków europejskich. JD Sports to wiodący globalny sprzedawca detaliczny marek sportowych, modowych i outdoorowych.
– Cieszymy się z rozszerzenia naszej współpracy z JD Sports na Holandię, ponieważ dotychczas obsługiwaliśmy markę JD Sports’ Go Outdoors w Wielkiej Brytanii – powiedział Richard Cawston, Prezes GXO na Europę. – Umowa zawarta z jednym z wiodących światowych detalistów wzmacnia naszą pozycję wyjątkowego operatora logistyki omnichannel. Z wielką radością będziemy wspierać JD Sports naszym ogromnym doświadczeniem i wiedzą w zakresie innowacyjnych technologicznych oraz zautomatyzowanych rozwiązań logistycznych dla e-commerce, aby zapewnić jego klientom jak najlepsze doświadczenia zakupowe – dodaje.
Centralny węzeł logistyczny JD Sports
GXO będzie prowadzić obsługę zamówień w nowym centrum logistycznym o powierzchni 600 tys. mkw. w centralnie położonej miejscowości Heerlen w Holandii. Oczekuje się, że po osiągnięciu pełnej operacyjności obiekt stworzy ponad 1,5 tys. nowych miejsc pracy w regionie. Heerlen jest bramą do rynków europejskich, a tamtejszy obiekt dystrybucyjny będzie pełnił rolę centralnego węzła logistycznego dla operacji JD Sports w Europie, gdzie firma posiada 3,3 tys. sklepów w 32 krajach. Centrum będzie wyposażone w najnowszą technologię i rozwiązania automatyzacji z możliwością przyszłej rozbudowy.
Centrum dystrybucyjne zostało zbudowane zgodnie ze standardami BREEAM „Very Good”, w tym z optymalnym oświetleniem i panelami słonecznymi zainstalowanymi na dachu, które dostarczają odnawialną energię elektryczną zarówno do centrum dystrybucyjnego, jak i do 2 tys. gospodarstw domowych.
GXO, które zostało uznane za jednego z najlepszych pracodawców w Europie, uruchomiło stronę internetową poświęconą karierze, aby rozpocząć rekrutację kandydatów na stanowiska w nowym centrum logistycznym w Heerlen.