IKEA Retail Polska zakończyła rok finansowy 2022, osiągając przychód na poziomie 5,5 miliarda złotych. Sprzedaż wzrosła we wszystkich kanałach, a firmie udało się skutecznie dostosować do trudnych, globalnych realiów ekonomicznych i oczekiwań oraz potrzeb konsumentów. Rok 2022 to także kolejne działania, zbliżające IKEA do osiągnięcia celu pozytywności klimatycznej (net zero).
– To był kolejny rok, który pokazał nam, jak niesamowici ludzie pracują w IKEA i jak wiele IKEA może zrobić dla klientów oraz społeczności lokalnych. W tym roku stawialiśmy czoła wielu wyzwaniom i aktywnie włączaliśmy się w programy pomocowe. Nadal pracowaliśmy też wspólnie, aby IKEA była przyjaznym i włączającym miejscem pracy. Ale przede wszystkim skupialiśmy się na byciu bardziej dostępnymi dla naszych klientów, w tym dla tych, którzy mieszkają z dala od naszych sklepów. Teraz także w mniejszych miastach w Polsce klienci mogą skorzystać z doradztwa naszych ekspertów przy planowaniu i zakupie na przykład kuchni lub szafy – mówi Marina Dubakina, Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail w Polsce.
Nowe formaty i rozwiązania
W zakończonym roku fiskalnym IKEA otworzyła dla swoich klientów nowe, mniejsze formaty – 8 Studiów Planowania IKEA i 1 Punkt Planowania IKEA. Tym samym klienci mogą dziś spotkać się z IKEA w sklepach, studiach planowania albo przy okazji odbioru produktów w punktach odbioru, Skrytkach IKEA lub Paczkomatach – w sumie w ponad 23 tysiącach punktów zlokalizowanych w całej Polsce. Marka inwestowała także w doświadczenie zakupowe klientów, między innymi udostępniając możliwość samodzielnego skanowania produktów z Aplikacją Mobilną IKEA podczas zakupów oraz szybką płatność w specjalnych kasach „Skanuj i Płać” czy unikalny format kontaktu „Zakupy na Żywo” w social mediach.
W minionym roku IKEA dla Firm osiągnęła rekordowy miliard złotych przychodu. A produkty zrównoważone, „Lepsze dla Ciebie i Planety”, stanowiły jedną trzecią sprzedaży IKEA Retail w Polsce. Marka uruchomiła także usługę „Oddaj i Zyskaj”, ułatwiając klientom udział w gospodarce obiegu zamkniętego.
W 6 farmach wiatrowych IKEA cały czas produkuje więcej energii odnawialnej niż zużywa cały biznes INGKA w Polsce. Ponadto Grupa Ingka planuje dalsze inwestycje w energię odnawialną w Polsce. Tylko w roku finansowym 2022 Ingka Investments zainwestowała 190 mln euro w farmę wiatrową i park solarny w Polsce – wszystkie te działania zbliżają IKEA do osiągnięcia celu pozytywności klimatycznej (net zero) do 2030 roku.