W okresie I półrocza 2022 r., Grupa Kapitałowa powróciła do prawidłowych przychodów generowanych przed pandemią, wyniosły one 128 754 tys. zł vs 91 743 tys. zł, co stanowi wzrost o 40,3 proc. – wynika ze sprawozdania finansowanego Grupy Monnari Trade SA za pierwsze półrocze 2022 roku.
Z danych Głównego urzędu Statystycznego wynika, iż zwiększył się udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży, obuwia do 21,7 proc. z 18,6 proc. w ub.r. W przypadku Grupy Kapitałowej w I półroczu 2022 r. sprzedaż online stanowi 18,7proc. całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia.
Sprzedaż detaliczna to ok. 76,1 proc. ogółu przychodów w I półroczu 2022 r. Pozostałe przychody wyniosły odpowiednio: sprzedaż internetowa ok. 18,3 proc., sprzedaż hurtowa i materiały ok. 3,4 proc., sprzedaż usług, w tym najem posiadanych nieruchomości ok. 2,2 proc.
Spółka działa w ramach jednego segmentu geograficznego, którym jest terytorium Polski. Sprzedaż eksportowa jest marginalna, poniżej 0,1 proc. całości przychodów.
Zysk operacyjny i zysk netto
I półrocze 2022 r. Grupa Kapitałowa zakończyła zyskiem na poziomie operacyjnym w wysokości 12 348 tys. zł vs. strata w I półroczu 2021 w wysokości (-) 339 tys. zł, Na poziomie wyniku netto, Grupa Kapitałowa również wygenerowała zysk w wysokości 45 612 tys. zł w porównaniu do zysku na poziomie 3 847 tys. zł w I półroczu 2021 r. Na pozytywny wynik netto w sposób znaczący wpłynął zysk ze sprzedaży części nieruchomości położonej w Łodzi „Ogrody Geyera.
Sieć salonów i sprzedaż online
Spółka Dominująca wraz z Grupą Kapitałową na 30 czerwca br. posiadała 204 salony dla obu marek wraz ze sklepem internetowym o całkowitej powierzchni ok. 47 tys. mkw., w porównaniu do 201 salonów o powierzchni 42,5 tys. mkw. na koniec 2021 r. Salony sprzedaży (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie. Wystrój i wyposażenie salonów utrzymane są w jednakowej dla całej sieci kolorystyce i stylistyce, nawiązującej do biało-czarno-czerwonego logo MONNARI. Ich powierzchnia, obejmująca od 70 do 559 mkw., umożliwia profesjonalną, często zmienianą ekspozycję kolekcji.
Od 2011 r. towary Monnari są sprzedawane poprzez własny sklep internetowy www.emonnari.pl. W okresie objętym niniejszym Sprawozdaniem, sklep internetowy zwiększył sprzedaż w stosunku do I półrocza 2021 r. o 38,4 proc. zaś jego udział w przychodach ze sprzedaży towarów wyniósł ok. 18,7 proc., o 0,4 pp mniej niż w analogicznym okresie 2021 r.
Monnari Trade S.A. od 2000 roku stała się kontynuatorką działań „Monnari” s.c., a od 1 stycznia 2001 roku przejęła całość jej działalności. Firma skoncentrowała się na stworzeniu własnych kompleksowych kolekcji, skierowanych głównie do kobiet powyżej 30 roku życia, w atrakcyjnym segmencie odzieży markowej. W ciągu kilku lat Spółka zbudowała rozpoznawalną na rynku markę handlową, będącą synonimem najwyższej jakości, elegancji i stylu – czytamy w sprawozdaniu.