Skonsolidowane przychody Grupy VRG w sierpniu 2022 roku wyniosły 113,1 mln zł, co oznacza wzrost o 5,2 proc. rok do roku. Narastająco od początku roku (styczeń-sierpień) przychody VRG wyniosły 809,3 mln zł i były wyższe rdr o 28 proc.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w sierpniu 55,2 mln zł i były mniejsze o 3,7 proc. w porównaniu do roku ubiegłego W okresie styczeń-sierpień w tym segmencie przychody wyniosły około 406,9 mln zł i były wyższe o 24 proc. rok do roku.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w sierpniu 54,4 mln zł i były wyższe o 14,9 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 382,9 mln zł, a to oznacza wzrost o 34,9 proc. rok do roku.
Sprzedaż online maleje
Sprzedaż online ukształtowała się w sierpniu na poziomie 13,2 mln zł, co oznacza spadek w porównaniu do sierpnia zeszłego roku o 7,2 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 118,1 mln zł i była niższa o 8,4 proc. rdr.
VRG podało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnęła w sierpniu 50,2 proc. i była niższa rdr o 2,9 pp. Narastająco, marża wyniosła 53,3 proc. i była wyższa o 1,5 pp. rdr.
Na koniec sierpnia br. łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy VRG wyniosła 52 tys. mkw., w porównaniu do 52,3 ys. mkw. rok wcześniej.