Rozwój rynku e-commerce w Polsce został przyspieszony przez dwa kluczowe czynniki. Z jednej strony, pandemia stworzyła nowe nawyki zakupowe: coraz więcej konsumentów korzysta z internetu w celu zaspokojenia swoich potrzeb. Z drugiej strony obserwujemy szybki rozwój platform e-commerce: ciągłe poszerzanie ich oferty i rozbudowywanie funkcjonalności utrwala zainteresowanie e-zakupami wśród Polaków – pisze w komentarzu dla Omnichannelnews.pl Ian Ho, Head of Shopee Poland.
Shopee bacznie śledzi trendy i odpowiada na nowe potrzeby zakupowe polskich konsumentów. Użytkownicy mogą wybierać tu spośród milionów produktów z wielu kategorii w dowolnym miejscu i czasie – to o wiele wygodniejsze niż zakupy stacjonarne lub w sklepach internetowych poszczególnych marek. Dzięki temu coraz więcej kupujących przekonuje się do Shopee – zauważamy, że jest wśród nich rosnąca grupa osób z obszarów pozamiejskich oraz seniorów. Rosnący popyt powoduje, że także po stronie lokalnych sprzedawców widzimy rosnące zainteresowanie współpracą z Shopee.
Zainteresowanie zakupami online na platformach zakupowych powoduje ich dynamiczny rozwój. W Shopee koncentrujemy się na ścisłej współpracy ze sprzedawcami, aby wspólnie tworzyć różnorodne kampanie zakupowe, których cel jest jeden: zapewniać użytkownikom dostęp do szerokiego wyboru produktów w przystępnych cenach. Ma to niemałe znaczenie w czasach rosnącej inflacji. Również z naszymi partnerami biznesowymi tworzymy innowacyjne usługi zapewniające oszczędności. Przykładem może być opcja ekonomicznej dostawy z InPost, zapewniająca kupującym dużą elastyczność i rozsądne ceny.
Niebagatelną rolę w rozwoju platform sprzedażowych pełni wsparcie, jakiego udzielają one współpracującym z nimi sprzedawcom, aby ci mogli docierać do szerokiej bazy klientów. W Shopee, zarówno nowych jak i bardziej doświadczonych sprzedawców na bieżąco wspieramy w obszarze logistycznym oraz promocyjnym, co ułatwia ich start w e-commerce i przyspiesza skalowanie działalności. Nasze kampanie zakupowe zapewniają sprzedawcom optymalną widoczność i dotarcie do nowych segmentów klientów, np. młodzieży czy osób kupujących po raz pierwszy w sieci, co także wpływa na ich sukces biznesowy.
Dywersyfikacja kanałów sprzedaży
Platformy e-commerce ułatwiają sprzedawcom rozpoczęcie i skalowanie biznesu online. Na Shopee sprzedawcy mogą otworzyć swój sklep w ciągu kilku minut i wystawić swoje produkty nie ponosząc żadnych kosztów. Mogą również dostosować swój sklep i łatwo zarządzać operacjami dzięki Centrum Sprzedawcy, które w czasie rzeczywistym umożliwia im wgląd w procesy biznesowe np. śledzenie płatności czy zarządzanie wysyłką. Ma to kluczowe znaczenie dla osób po raz pierwszy prowadzących sprzedaż internetową, ponieważ obniża koszty i pomaga zachować konkurencyjność.
Sprzedawcy, którzy rozpoczynają swoją przygodę z Shopee, mogą korzystać z 0 proc. prowizji w ciągu pierwszych 90 dni działalności, a także uzyskać dostęp do ekskluzywnych kuponów do przekazania klientom, aby przyciągnąć ich uwagę i zwiększyć sprzedaż. Nowi sprzedawcy uzyskują także dostęp do wsparcia edukacyjnego, w tym materiałów dotyczących optymalizacji ofert, oraz bezpłatny dostęp do wskaźników biznesowych, które pomogą im śledzić swój rozwój.
Sprzedawcy korzystają również z dodatkowej widoczności i wsparcia marketingowego ze strony platform e-commerce. W Shopee organizujemy regularne kampanie zakupowe, takie jak 8.8 Szokujące Okazje, które nie tylko zapewniają użytkownikom unikalne oferty, ale także pomagają sprzedawcom zwiększyć widoczność i sprzedaż. Wybrani polscy sprzedawcy uczestniczący w tego rodzaju kampaniach w poprzednich miesiącach odnotowali nawet 35-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu z przeciętnym dniem.
Wreszcie, platformy e-commerce pomagają sprzedawcom wykorzystać długoterminowy wzrost gospodarki cyfrowej. Sektor e-commerce w Polsce jest młody, a sprzedaż detaliczna w Internecie stanowi wciąż niewielką część całkowitej sprzedaży detalicznej, ale szybko się rozwija. Wraz z rosnącą liczbą Polaków korzystających z internetu i poprawą infrastruktury cyfrowej, detaliści, którzy już teraz wejdą do sieci, będą w stanie skorzystać z przyszłych możliwości rozwoju tego rynku.