Jak wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez Shopee wśród polskich użytkowników aplikacji, w przeciętnym gospodarstwie domowym planowane wydatki na wyprawkę szkolną mieszczą się w przedziale od 100 do 500 zł. Wiele osób planuje robić zakupy online ze względu na ceny lepsze, niż w sklepach stacjonarnych.
Trzy tygodnie przed początkiem roku szkolnego Shopee rozpoczęło kampanię „Powrót do szkoły”, w której produkty kupowane zwyczajowo z myślą o początku roku szkolnego objęte są nawet 80 proc. zniżkami, a wiele z nich ma również gwarantowaną dostawę przed 1 września. Szkolne niezbędniki: artykuły papiernicze, plecaki, lunch boxy czy nawet ubrania i elektronika, dostępne są w specjalnych cenach, które kupujący mogą dodatkowo obniżyć, wykorzystując specjalne vouchery od Shopee.
Rodzice robią zakupy do szkoły nawet miesiąc wcześniej
Przed rozpoczęciem kampanii „Powrót do szkoły” Shopee przeprowadziło w swojej aplikacji ankietę, aby zbadać zwyczaje i preferencje polskich konsumentów związane z kompletowaniem wyprawki szkolnej.
W ankiecie wzięło udział 1,2 tys. użytkowników aplikacji – rodziców, którzy robią szkolne zakupy dla swoich dzieci, oraz starszych uczniów i studentów, którzy produkty szkolne kupują już sami. Ponad 80 proc. respondentów w obu tych grupach zamierza robić specjalne zakupy związane z rozpoczęciem roku szkolnego.
Wyniki ankiety wskazują, że rodzice są bardziej zapobiegliwi i wcześniej rozpoczynają przygotowania: – 75 proc. z nich kupuje produkty szkolne nawet miesiąc przed 1 września. Starsi uczniowie i studenci znacznie później zaczynają myśleć o przygotowaniach do nauki: 75 proc. z nich na zakupy wybiera się zaledwie
2 tygodnie przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Online najchętniej kupujemy plecaki i elektronikę
Najczęściej kupowanymi produktami do szkoły są oczywiście artykuły papiernicze: zeszyty, ołówki, kredki, farby – planuje je kupić 90 proc. rodziców, jak i studentów. Drugim najpopularniejszym szkolnym produktem jest plecak. Wśród osób, które zamierzają go kupić w tym roku, aż 74 proc. rodziców oraz 85 proc. starszych uczniów i studentów zrobi to przez Internet.
Również ci, którzy przed początkiem roku chcą kupić komputer czy tablet do szkoły, w większości zrobią to online (w obu grupach ponad 72 proc.). Podobny odsetek ankietowanych uznaje, że elementy wyposażenia pokoju ucznia, jak biurko, krzesło czy lampę, także najlepiej kupić online. Jedyny wyjątek stanowią kupowane przez rodziców buty do szkoły – 59 proc. z nich chce udać się razem z pociechą do sklepu stacjonarnego i tam dokonać wyboru.
W Internecie jest taniej
W Internecie można znaleźć oferty w lepszych cenach – to główny powód, dla którego kupujący decydują się na poszukiwania szkolnych akcesoriów na platformach zakupowych i w sklepach internetowych. Zwraca na niego uwagę ponad połowa ankietowanych w obu grupach. Rodzice przywiązują też wagę do atrakcyjnych promocji, możliwości wyboru dostawy do domu i oszczędność czasu. Dla studentów z kolei ważny jest większy wybór produktów w jednym miejscu – wskazało na to 46 proc. osób kupujących online.
Budżet przeznaczony na zakupy szkolne w przeciętnym gospodarstwie domowym mieści się w przedziale między 100 a 500 zł. Co istotne, rodzice planują wydać na swoje pociechy więcej, niż młode osoby same na siebie. W grupie rodziców 77 proc. zamierza zapłacić za szkolną wyprawkę ponad 200 zł – wśród nich
⅔ chce się zmieścić w przedziale do 500 zł, a ⅓ uważa, że wydatki przekroczą tę kwotę. 8 proc. rodziców bierze pod uwagę, że na przygotowania do szkoły wyda ponad 1000 zł. Z kolei wśród studentów i najstarszych uczniów 52 proc. nie zamierza przekroczyć progu 200 zł, a 30 proc. planuje zmieścić się w przedziale między 200 a 500 zł.
W odpowiedzi na zapotrzebowanie i preferencje swoich użytkowników Shopee rozpoczęło kampanię „Powrót do szkoły”, w ramach której rzeczy niezbędne przed startem roku szkolnego można kupić
okazyjnie, polując na dodatkowe, codzienne Okazje Dnia. Od plecaków, przez zeszyty, po tablety – tak ceniona przez kupujących różnorodność produktów w jednym miejscu, w cenach obniżonych nawet
o 80 proc., możliwa jest dzięki bliskiej współpracy Shopee ze sprzedawcami.
Niedziele z ORLEN Paczką
W ramach kampanii „Powrót do szkoły”, dzięki partnerstwu strategicznemu z ORLEN Paczka,
14 i 21 sierpnia odbędą się kolejne, tak lubiane przez użytkowników Niesamowite Niedziele. Kupujący będą mogli wówczas zdobyć dodatkowe kupony, obniżające cenę zamówienia, a także, wybierając dostawę do jednego z ok. 1000 automatów paczkowych ORLEN bądź punktu odbioru ORLEN Paczka, będą mogli cieszyć się bezpłatnym dostarczeniem zakupów. Wiele punktów odbioru ORLEN Paczki czynnych jest 24/7, co z pewnością ułatwi przygotowania do nowego roku szkolnego zarówno zabieganym rodzicom, jak i kupującym w ostatniej chwili studentom.