W II kwartale bieżącego roku Zalando osiągnęło wolumen sprzedaży brutto (GMV) na poziomie 3,8 miliarda euro. To wynik taki sam w porównaniu z drugim kwartałem roku 2021. Przychody w tym okresie wyniosły 2,6 mld euro, czyli o 4 proc. mniej w ujęciu rok do roku.
Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, oczekuje poprawy rentowności i powrotu do wzrostu w drugiej połowie roku, potwierdzając swoją prognozę na cały rok.
– Jako zespół wykazaliśmy elastyczność pokazując, że potrafimy szybko reagować i dostosowywać się do aktualnej sytuacji rynkowej. Równocześnie dbamy, żeby doświadczenia naszych klientów były jeszcze bardziej inspirujące i angażujące. Stale powiększamy naszą bazę klientów i jesteśmy w pełni skoncentrowani na naszej strategii i dokonywaniu selektywnych inwestycji w całej naszej działalności, aby zapewnić długoterminowy wzrost – powiedział Robert Gentz, Co-CEO Zalando.
Rośnie liczba klientów Zalando
Zalando kontynuuje cykliczne inwestycje mające na celu dalsze pogłębienie relacji z klientami, a także stymulację wzrostu biznesu partnerskiego, zwłaszcza poprzez inwestycje w Highsnobiety.
Liczba aktywnych klientów w drugim kwartale rosła stabilnie do ponad 49 milionów (11 proc. r/r). Dzięki ciągłemu pogłębianiu relacji z klientami, program lojalnościowy firmy – Zalando Plus – osiągnął wzrost o 164 proc. rok do roku, licząc obecnie ponad 1,5 miliona członków.