Francuski koncern LVMH, największa na świecie Grupa działająca w sektorze dóbr luksusowych, zanotowała w I półroczu 2022 roku obroty na poziomie 36,7 mld euro. To aż o 28 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Wzrost organiczny wyniósł w tym okresie 21 proc. Co warte podkreślenia, LVMH zanotowało dwucyfrowy wzrost przychodów we wszystkich segmentach sprzedaży.
– LVMH zanotowało doskonały początek roku, do którego przyczyniły się wszystkie segmenty wchodzące w skład naszej Grupy. Kreatywność i jakość produktów, ich skuteczna dystrybucja, oraz bogate dziedzictwo kulturowe wszystkich marek, napędzane ich historią i know-how – to dzięki temu wszystkiemu, jesteśmy światowym liderem w sektorze dóbr luksusowych. Z ufnością podchodzimy do drugiej połowy roku, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną i pandemiczną, pozostajemy czujni i liczymy na elastyczność i umiejętności naszych zespołów, aby jeszcze bardziej wzmocnić naszą globalną pozycję – komentuje Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH.
Wyniki w II kwartale
W drugim kwartale bieżącego roku przychody LVMH wzrosły o 27 proc. Wzrost przychodów organicznych wyniósł 19 proc., zgodnie z trendami zaobserwowanymi już w pierwszym kwartale. Europa i Stany Zjednoczone odnotowały gwałtowny wzrost sprzedaży od początku roku, podczas gdy Azja odnotowała niższy poziom wzrostu ze względu na wprowadzenie nowych ograniczeń zdrowotnych w Chinach.
Zysk z działalności powtarzalnej wzrósł w tym okresie o 34 proc. do 10 235 mln euro. Marża operacyjna osiągnęła 27,9 proc. przychodów, co oznacza wzrost o 1,3 punktu w porównaniu z pierwszą połową 2021 r. Udział Grupy w zysku netto wyniósł 6 532 mln euro. To wzrost o 23 proc. w porównaniu do I półrocza 2021 roku.
Sprzedaż w poszczególnych segmentach
W segmencie Wines & Spirits Grupa odnotowała organiczny wzrost przychodów o 14 proc. w pierwszej połowie 2022 r. Zysk z działalności powtarzalnej wzrósł o 25 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2021 r.
Jeżeli chodzi o segment Fashion & Leather Goods, to Grupa LVMH odnotowała organiczny wzrost przychodów o 24 proc. w pierwszej połowie 2022 roku. Zysk z działalności powtarzalnej wzrósł o 33 proc..
Z kolei w segmencie Perfumes & Cosmetics firma odnotowała organiczny wzrost przychodów o 13 proc. w pierwszej połowie 2022 roku. Zysk z powtarzalnych operacji spadł o 1 proc. ze względu na wysoce selektywną politykę dystrybucji i promocji.
W przypadkuu segmentu Watches & Jewelry Grupa osiągnęła organiczny wzrost przychodów o 16 proc. w pierwszej połowie 2022 roku. Zysk z działalności cyklicznej wzrósł o 26 proc.
W tzw. segmencie Selective Retailing (chodzi o takie marki jak Sephora czy DFS) przychody wzrosły o 22 proc. w pierwszej połowie 2022 r. Zysk z działalności powtarzalnej wzrósł o 181 proc.
Wiele marek w portfolio LVMH
Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.