Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki Wittchen S.A. w drugim kwartale 2022 roku wyniosły 86,5 mln zł, co oznacza wzrost o 62 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2021 – informuje spółka w komunikacie.
Przychody w segmencie detalicznym w okresie od kwietnia do czerwca 2022 roku wyniosły 73,8 mln zł i były wyższe o 54 proc. w analogicznym okresie 2021 roku. Wtedy przychody osiągnęły poziom 47,9 mln zł. W segmencie B2B przychody wzrosły z 5,6 mln zł do 12,7 mln zł w 2022 roku (kwiecień-czerwiec). To zmiana o 127 pkt. procentowych.
Sieć sprzedaży
Stacjonarna sieć sprzedaży spółki obejmuje 117 salonów (99 Wittchen i 18 Wittchen Travel) W Polsce, Czechach i na Ukrainie.. Spółka prowadzi serwis internetowy w responsywnej odsłonie (RWD). Grupa prowadzi także działalność zagraniczną poprzez własne strony internetowe na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), czeskim (www.wittchen.cz), niemieckim (www.wittchenshop.de), rosyjskim (www.wittchen.ru) oraz węgierskim, jak również poprzez platformy sprzedażowe. W okresach zamknięcia centrów handlowych, głównym źródłem przychodów spółki były prowadzone sklepy internetowe w Polsce i za granicą, oraz platformy typu marketplace.
Spółka Wittchen S.A. jest producentem i sprzedawcą luksusowych dodatków oraz akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Firmę w 1990 roku złożył Jędrzej Rafał Wittchen, który zarządza nią wraz z żoną Moniką.