Obsługa klienta na wysokim poziomie i systematyczne wprowadzanie nowości to według polskich sprzedawców najbardziej skuteczne działania w generowaniu sprzedaży e-commerce – tak wynika z raportu firmy Shoper.
Sprzedaż internetowa rośnie dynamicznie z roku na rok. W 2021 na zakupy internetowe ruszyła rekordowa liczba Polaków, pod wpływem pandemii i obostrzeń w handlu, zachęcona łatwym dostępem do sprzedaży online. Wraz ze stale rosnącą popularnością e-zakupów, rośnie też konkurencja na rynku e-commerce. Jak się pośród niej wyróżnić? Czym przyciągać klientów, by chcieli na stronie danego sklepu kupować?
Na potrzeby raportu podsumowującego 2021 rok w sklepach internetowych, Shoper zapytał ich właścicieli o działania podjęte dla przyciągnięcia uwagi kupujących i wyróżnienia się spośród konkurencji. Wyniki prezentujemy poniżej.
Co przyciąga klientów polskich sklepów internetowych?
Najwięcej wskazań przy tym pytaniu padło na działania organiczne w social mediach (odpowiedziało tak 57 proc. właścicieli sklepów biorących udział w badaniu).
Dużą popularnością wśród sprzedających w e-sklepach cieszyły się także działania płatne, podjęte w ramach reklam w wyszukiwarce (Google Ads – 48 proc.) oraz w mediach społecznościowych (Facebook Ads – 47 proc.).
Na szczególną uwagę zasługuje rosnące zainteresowanie nowoczesnymi i bezgotówkowymi metodami płatności – udostępnienie ich w swoich sklepach podkreśliło 39 proc. właścicieli. Wśród innych ciekawych, nowych działań podjętych w sklepach na tle 2020 roku, warto wymienić jeszcze współpracę z influencerem (24 proc.), prowadzenie bloga na stronie sklepu (27 proc.), czy live commerce – sprzedażowe transmisje live, np. na Facebooku (7 proc. wskazań).
Skuteczne działania dla większej sprzedaży
– Przyciągnięcie klienta do sklepu to jedno, ale żeby skutecznie coś mu sprzedać, trzeba jeszcze dodatkowych działań – podkreśla Artur Halik, Head of Sales w Shoper. – Przez lata silne w naszym kraju było przekonanie, że wystarczy konkurencyjna cena, by wyróżnić się na rynku, ale to się już zmieniło. Dziś klienci są bardziej wymagający i oczekują od sklepów przede wszystkim fachowej, kompleksowej obsługi oraz spersonalizowanej oferty – dodaje.
Obsługa klienta na wysokim poziomie i systematyczne wprowadzanie nowości w ofercie sklepu to według sprzedawców działania najbardziej skuteczne w generowaniu sprzedaży (otrzymały odpowiednio: 46 proc. i 45 proc. wskazań).
Dalej w kolejności wymieniane są: kampanie reklamowe Google Ads (39 proc.), rekomendacje i opinie klientów (36 proc.), aktywne prowadzenie kanałów social media (32 proc.) oraz kampanie reklamowe w serwisach społecznościowych (32 proc.). Konkurencyjną cenę jako magnes na klientów, wymieniło 28 proc. pytanych przez Shoper.