Kodano Optyk posiada obecnie w Polsce 56 salonów własnych. Połowa z nich została otwarta w zeszłym roku. O planach dalszego rozwoju firmy, w tym budowie sieci franczyzowej, opowiada redakcji OmnichannelNews.pl Karol Kożusznik, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Kodano Optyk.
– Kodano Optyk to najszybciej rozwijająca się sieć salonów własnych w Polsce. Plan minimum na ten rok to 15 nowych lokalizacji własnych oraz rozwój sieci franczyzowej. Finalizujemy również ostatni etap ekspansji sieci Soczewkomatów. Łącznie będzie ich 100 i będą zlokalizowane w najlepszych galeriach w Polsce – zapowiada Karol Kożusznik.
Rosnące koszty ekspansji
Dzięki dynamicznej ekspansji, Kodano Optyk stał się już wiceliderem rynku optycznego w naszym kraju. Jak podkreśla przedstawiciel firmy, sytuacja na świecie nie wpływa obecnie znacząco na generowane obroty, wpływa jednak na ceny zakupu towarów i materiałów, co zwiększa koszty ekspansji.
– Kurs euro jest tutaj największym zagrożeniem, obrona tego kursu przez działania interwencyjne na rynku walutowym realizowane przez NBP bardzo nas cieszy i liczymy, że działania te będą skuteczne także w długim terminie – podkreśla Karol Kożusznik.
Rozwój w modelu omnichannel
Wydarzenia ostatnich dwóch lat wpłynęły na wyraźny wzrost sprzedaży w kanale e-commerce. Nie inaczej jest w przypadku marki Kodano Optyk. Dlatego firma mocno inwestuje w dalszą budowę omnichannelowego ekosystemu. Działania te koncentrują się na 3 obszarach.
– Po pierwsze chodzi o zaoferowanie jak najszerszego zakresu produktów dostępnych online. Chodzi przede wszystkim o okulary przeciwsłoneczne i korekcyjne. Kolejną kwestią jest ulepszenie doświadczenia zakupowego klienta w salonie poprzez inwestycje w najnowocześniejszy, zautomatyzowany sprzęt do badań. W przypadku zakupów online stawiamy na rozwój usługi spajającej naszą multikanałowość. Chodzi o Kodano MAX, które daje osobom zarejestrowanym w programie wachlarz dodatkowych korzyści. Ostatnim elementem nad którym pracujemy jest oczywiście jakość obsługi klienta – wymienia Karol Kożusznik.
Kodano Optyk buduje sieć franczyzową
– Na ten moment skupiamy się na znalezieniu poważnych partnerów posiadających nie tylko kapitał, ale także chęć wejścia w branże i rozwoju więcej niż jednego salonu. Przewagi konkurencyjne jakie oferuje Kodano Optyk w połączeniu z ofertą franczyzową są obecnie jednym z najlepszych – w naszej opinii – biznesów na obecne czasy – mówi Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Kodano Optyk.
Oferta współpracy franczyzowej skierowana jest nie tylko do przedsiębiorców, ale także do funduszy oraz właścicieli niewielkich i większych centrów handlowych posiadających własne powierzchnie. Minimalna wielkość lokalu musi wynosić ok. 30 mkw. Całościowy koszt inwestycji, w zależności od rodzaju lokalizacji i wielkości samego lokalu, waha się od 80 do 250 tys. zł.
– Nasza oferta skierowana jest niemal do każdego. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Osobą badającą może być każdy po odbyciu odpowiedniego szkolenia ponieważ udało nam się nowatorsko zautomatyzować ten proces. Jesteśmy w stanie wszystkiego nauczyć, zoptymalizować procesy, pokazać i nauczyć nowoczesnego zarządzania salonem optycznym, aby stał się on źródłem satysfakcjonujących dochodów – podsumowuje Karol Kożusznik.