Właściciel sieci sklepów sportowych Intersport poinformował, że według wstępnych szacunków w roku obrotowym 2021/2022 tj. od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2022 r., łączne przychody netto ze sprzedaży spółki wyniosły 231.772. tys. zł i były wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, kiedy osiągnięto 156.321 tys. zł.
W roku obrotowym 2021/2022 Intersport wypracowała zysk EBITDA na poziomie 7.601 tys. zł, a rok wcześniej miał stratę na poziomie -20.052 tys. zł. W tym okresie spółka odnotowała zysk brutto w wysokości 129 tys. zł (było: strata brutto w wysokości -27.112 tys. zł).
Intersport zrealizował wyznaczone cele
Marża brutto wzrosła o ok. 7 p.p. rok do roku, osiągając poziom blisko 40 proc. Jest to efekt skutecznej implementacji nowej strategii biznesowej opartej na wzmocnieniu: modelu omnichannel, oferty produktowej, działań operacyjnych oraz budowy nowej społeczności wokół spółki w programie #teamINTERSPORT. Ubiegły rok to pasmo wyzwań dla spółki i Rynku zmagającego się ze słabnącą siłą zakupową wynikającą z: pandemii, wojny w Ukrainie oraz problemów makroekonomicznych tj. wysokiej inflacji i rosnących stóp procentowych. Rok 2021/2022 potwierdził realny potencjał spółki, nawet w tak trudnym czasie dla biznesu. Jako #teamINTERSPORT, spółka potrafiła wypracowywać wzrosty, osiągać wyznaczone cele i planować rozwój. Należy zaznaczyć, że uzyskany wynik finansowy za rok obrotowy 2021/2022 jest najlepszym od 9 lat.
Pod koniec kwietnia br. sieć sklepów sportowych Intersport otworzyła nowy salon w centrum handlowym Galeria Mokotów w Warszawie oraz zamknęła sklep outletowy w Factory Kraków.