Siec sklepów sportowych Intersport otworzyła nowy salon w centrum handlowym Focus Mall w Zielonej Górze. Jest to pierwszy w Polsce salon Intersport w nowym koncepcie „Pick-up point”.
Jak informuje spółka w komunikacie – umowa najmu lokalu została zawarta na okres 6 lat od dnia przekazania lokalu, z możliwością przedłużenia na kolejny okres. Pozostałe warunki na jakich została zawarta umowa nie odbiegają od powszechnie stosowanych na rynku.
Wyniki szacunkowe za rok obrotowy 2021/2022
Narastająco, w całym roku finansowym tj. okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2021 roku obrotowego 2021/2022 spółka Intersport Polska S.A.:
- osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 169.884 tys. zł, czyli o 39,2% wyższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 122.028 tys. zł).
- wypracowała masę marży 56.516 tys. zł, czyli wyższą o 69,4% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 33.357 tys. zł).
- w ujęciu r/r poprawiła o 13.986 tys. zł wynik EBITDA, który wyniósł obecnie 5.764 tys. zł, zaś w analogicznym okresie ubiegłego roku był na poziomie -8.222 tys. zł.
- dynamika obrotów za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 16,8% i stanowiła 14,8% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej. Dynamika sprzedaży w sklepach wzrosła w tym okresie o 38,5%.
Według wstępnych szacunków w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia roku obrotowego 2021/2022, spółka wypracowała zysk brutto na poziomie 35 tys. zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku spółka Intersport osiągnęła stratę brutto na poziomie 13.521 tys. zł. Wynik ten jest najlepszym, jaki osiągnął Intersport od ponad 10 lat.
Przedstawione powyżej wyniki finansowe mają charakter szacunkowy, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu.