Magiczna szafa w przymierzalni i algorytmy ułatwiające wybór pasujących ubrań to tylko część innowacyjnych rozwiązań, które znajdą się w pierwszym sklepie odzieżowym firmy Amazon.
Amazon Style, bo tak nazywać będzie się sklep z modą stworzony przez amerykańskiego giganta branży e-commerce, będzie miał ok. 2,8 tys. mkw. powierzchni i będzie zlokalizowany w Kalifornii.
– Nie uruchamialibyśmy sprzedaży stacjonarnej, jeżeli nie mielibyśmy przekonania, że możemy znacząco poprawić jakość obsługi klienta – uważa cytowana przez Business Today Simoina Vasen, dyrektor zarządzająca odpowiadająca w Amazon za rozwój sprzedaży stacjonarnej.
Amazon Style: nowa jakość w branży fashion
Amazon Style nie będzie zwykłym sklepem z odzieżą. Ubrania będą co prawda klasycznie rozmieszczone na półkach, jednak klienci będą skanowali ich kody za pomocą mobilnej aplikacji Amazon. Obsługa sklepu dostarczy wybrany kolor i rozmiar wprost do przymierzalni. Dostęp do nich również będzie odbywał się za pomocą smartfonów. Klient zostanie skierowany do odpowiedniej przymierzalni w momencie, gdy wybrane przez niego ubrania będą już tam na niego czekały.
To jednak nie koniec usprawnień, jakie Amazon chce zaoferować swoim klientom. Będąc już w przebieralni będą oni mogli, bez wychodzenia z niej, zamówić do przymierzenia kolejne produkty lub inne rozmiary. Wszystko ma się odbywać za pomocą ekranów dotykowych umieszczonych wewnątrz. Przedstawiciele Amazona nazywają to urządzenie “magiczną szafą”, która umożliwia niemal nieskończony wybór ubrań.
Algorytmy pomogą klientom wybrać ubrania
Kolejną nowością ma być specjalny algorytm, który pomoże klientom wybrać najbardziej odpowiednie dla nich produkty. Aplikacja będzie rejestrować każdy skanowany przez klienta towar, i na tej podstawie algorytmy będą personalizować rekomendacje modowe dla danej osoby. Kupujący będą mogli również samodzielnie wypełnić ankietę dotyczącą stylu, jaki preferują. Dzięki temu klient wchodzący do przymierzalni będzie mógł przymierzyć nie tylko ubrania, które sam wybrał, ale także propozycje Amazona. Oczywiście ta opcja jest dobrowolna i nie każdy musi skorzystać z porady wirtualnego konsjerża.
W Amazon Style będą zatrudnieni pracownicy, którzy będą odpowiadali m.in. za dostarczenie produktów do “magicznych szaf”. Podobnie jednak jak w sklepach spożywczych Amazona klienci będą korzystali z systemu Amazon One, czyli możliwości zapłacenia za wybrane produkty bez podchodzenia do kasy.