Mieszkańcy Poznania w najbliższą niedzielę mogą się nieco zdziwić. Część budynków w mieście, w tym Avenida Poznań, zostanie w ten dzień rozświetlona na różowo. Wszystko w słusznej sprawie – profilaktyki raka szyjki macicy.
W dniach 17 – 23 stycznia przypada Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy. Inicjatywa ma na celu wzrost świadomości społecznej na temat tego nowotworu oraz promocję badań profilaktycznych. Co roku na świecie tę chorobę wykrywa się u około pół miliona kobiet, w tym ok. 2.5 tysiąca Polek. Rak szyjki macicy jest jednym z najczęstszych kobiecych nowotworów, dotyka 1 na 25 nowych przypadków nowotworów. Dlatego tak ważny jest wzrost świadomości problemu, do którego przyczyniają się wszelkie kampanie i akcje edukacyjne. Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy zwieńczony jest symbolicznym zaświeceniem na różowo różnorodnych budynków na świecie, w tym Poznaniu.
Avenida wspiera
W akcji od lat bierze udział Avenida Poznań, jedno z kluczowych centrów handlowych województwa Wielkopolskiego. Całym sercem wspieramy tę inicjatywę. Wiemy, jak ważna jest profilaktyka w kierunku raka szyjki macicy. Co roku, podświetlając Avenid na różowo, mamy nadzieję, że skłonimy tym samym kobiety do regularnych badań w kierunku tego nowotworu. Będziemy szczęśliwi, jeśli naszym symbolicznym gestem przyczynimy się do tego, że chociaż kilka kobiet zgłosi się na badania profilaktyczne – mówi Katarzyna Korpak, Dyrektor Avenidy Poznań.
Międzynarodowy Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy organizowany jest w ramach projektu Pink Lips, koordynowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Jak mówią przedstawiciele Stowarzyszenia: Wierzymy, że nawet symboliczne podświetlenie budynku zwróci uwagę kilku przechodniów i tym samym zwiększy świadomość społeczeństwa poznańskiego o raku szyjki macicy.
Jedno z największych centrów handlowych w woj. wielkopolskim
Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na 3 kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych, w tym 30 restauracji i kawiarni. Pod szyldem Avenidy zgromadziły się najpopularniejsze marki modowe, obuwnicze, biżuteryjne, czy kosmetyczne, a także szereg usług. Do grona najemców Centrum należą m.in. Reserved, Sinsay, Cropp, H&M, SportsDirect, Intersport, MediaMarkt, Empik, Peek&Cloppenburg, Mango, TKmaxx, H&M, Stradivarius, Pull&Bear, Bershka, Calypso oraz Lidl. Avenida nieustannie stawia na rozwój oferty.
Z myślą o komforcie swoich Klientów, Centrum stworzyło wyjątkową strefę pod nazwą Avenida Lounge. Jest to zlokalizowana na dwóch poziomach, na powierzchni ponad 2 000 mkw., przestrzeń przeznaczona do relaksu, rozrywki, coworkingu i integracji.
W Avenidzie do dyspozycji zmotoryzowanych Klientów jest 1500 miejsc parkingowych (3 godziny darmowego parkowania) oraz bezpłatny parking dla jednośladów. Centrum położone jest bezpośrednio przy poznańskich dworcach kolejowym i autobusowym.