Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki Wittchen S.A. w IV kwartale 2021 roku (segment detaliczny, B2B i pozostałe) wyniosły 105,1 mln zł, co oznacza wzrost o 38 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2020. Narastająco w 2021 roku wyniosły one 276,6 mln zł. Tym samym przychody wzrosły o 31 proc. rok do roku – podaje w raporcie spółka.
W IV kwartale 2021 r. segment detaliczny Wittchen osiągnął przychody ze sprzedaży na poziomie 90,3 mln złotych, co oznacza wzrost o 53 proc. rok do roku. Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną.
Natomiast w całym zeszłym roku przychody segmentu detalicznego producenta galanterii skórzanej wyniosły 249,1 mln zł i były wyższe o 36 proc. w porównaniu do 2020 roku.
Spółka Wittchen powstała ponad 30 lat temu
Spółka Wittchen S.A. jest producentem i sprzedawcą luksusowych dodatków oraz akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Firmę w 1990 roku złożył Jędrzej Rafał Wittchen, który zarządza nią wraz z żoną Moniką.
Stacjonarna sieć sprzedaży spółki obejmuje 117 salonów (99 Wittchen i 18 Wittchen Travel) W Polsce, Czechach i na Ukrainie.. Spółka prowadzi serwis internetowy w responsywnej odsłonie (RWD). Grupa prowadzi także działalność zagraniczną poprzez własne strony internetowe na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), czeskim (www.wittchen.cz), niemieckim (www.wittchenshop.de), rosyjskim (www.wittchen.ru) oraz węgierskim, jak również poprzez platformy sprzedażowe. W okresach zamknięcia centrów handlowych, głównym źródłem przychodów spółki były prowadzone sklepy internetowe w Polsce i za granicą, oraz platformy typu marketplace.