Tylko w 2021 roku sieć sklepów Dino powiększyła się o 343 nowe lokalizacje. Łącznie ma ich już 1815. Jeszcze 11 lat temu było ich tylko 111.
Spółka Dino Polska kontynuuje dynamiczny rozwój. W 2020 roku uruchomiła 255 marketów, w ubiegłym już 343. Na koniec 2021 r. sieć liczyła więc już 1815 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 710,4 tys. mkw. wobec 573,5 tys. mkw. rok temu.
Ekspansja służy wynikom finansowym
W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. Dino Polska osiągnęło przychody ze sprzedaży na poziomie 9,5 mld zł, o 29 proc. więcej niż przed rokiem, przy wzroście sprzedaży like-for-like (w sklepach istniejących od ponad roku) o 9,9 proc.. Rosnące przychody ze sprzedaży to efekt nie tylko ekspansji sieci, lecz również szerokiej oferty korzystnych cenowo produktów, dostosowanej do potrzeb i oczekiwań konsumentów.
– Stale pracujemy nad poprawą jakości oferowanych produktów i wzbogacaniem asortymentu o nowe produkty w atrakcyjnych cenach. Nasze działania spotykają się z pozytywną odpowiedzią konsumentów, którzy coraz chętniej realizują zakupy w marketach sieci Dino. W III kwartale odwiedzali oni nasze sklepy blisko 100 mln razy, o 30 proc. częściej niż przed rokiem – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu Dino Polska S.A.
Ogólnopolski rozwój sieci Dino
Dino to ogólnopolska sieć w perspektywicznym i rosnącym segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Dino to także jedna z najszybciej rosnących sieci, pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży, na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. W ciągu ostatnich lat sieć Dino rozwijała się dynamicznie – liczba sklepów wzrosła ze 111 na koniec 2010 r. do 1815 na koniec 2021 r.
Sklepy Dino są dostępne na terenie całego kraju, choć zdecydowanie mocniej obecne są na zachodzie i w centralnej Polsce. Firma posiada sieć logistyczną opartą na siedmiu centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach, Łobzie, Sieroniowicach i Sierpcu.