Siła, jaką we wszystkich sektorach przybiera proces decyzyjny zorientowany na ochronę środowiska, społeczną odpowiedzialność i ład korporacyjny (ESG), w połączeniu ze zobowiązaniem firm do zerowej emisji dwutlenku węgla, tworzy jeden z najbardziej ekscytujących okresów w historii naszej branży – uważa Andrew Hallissey, dyrektor zarządzający Colliers ds. usług dla najemców w regionie EMEA.
ESG zyskało na znaczeniu w oczach całego społeczeństwa. Zbliża się konferencja COP26 w Glasgow i, jak można się spodziewać, zrównoważony rozwój nieruchomości będzie stanowić główny punkt dyskusji na temat sposobu, w jaki rządy poszczególnych państw budują strategię realizacji celów środowiskowych i zapewnienia ogólnego zdrowia i dobrostanu społeczeństwa.
Najważniejsza kwestia społeczna i biznesowa naszych czasów
— Zapewnienie, że branża nieruchomości komercyjnych i społeczność z nią związana wywiążą się ze swoich zobowiązań dotyczących zerowej emisji netto, będzie prawdopodobnie najważniejszą kwestią społeczną i biznesową naszych czasów. Branża nieruchomości ma do odegrania istotną rolę poprzez dostarczenie inteligentnych, neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla budynków, tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które wspierają dekarbonizację istniejących zasobów oraz ich dostosowanie do wymogów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy na początku tej podróży, a stawka nigdy nie była tak wysoka — dodaje Hallissey.
— Zmiany w środowisku zbudowanym (built environment), które muszą zajść, aby móc reagować na zagrożenia, wyzwania i szanse, które są przed nami, powinny być naprawdę głębokie. To nie jest czas na dalszą refleksję, ale czas na zdecydowane działanie. Przyszłość naszej branży wyznaczą organizacje i liderzy, którzy już dziś zrozumieją te kwestie i podejmą natychmiastowe działania w zakresie wdrożenia nowych modeli pracy, sposobów myślenia i nowych technologii oraz będą realizować wartości oparte na założeniach ESG. Raport Colliers wypełnia lukę w wiedzy, jak poradzić sobie z tymi zmianami oraz podpowiada, jak opracować przemyślaną i skuteczną strategię działania – podsumowuje Andrew Hallissey.